تلاش برای خانه نشین کردن زنان با طرح «جمعیت و تعالی خانواده»

ارسال کننده : محمود نعیمی
سه شنبه, 19 شهریور 1392
hejab-women-iran
نکته بسیار نگران‌کننده طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» تلاش همه جانبه برای خانه نشین کردن زنان است که این نقیصه در بندهای مختلف آن ذکر شده است.
« محبت نیوز» – این روزها طرحی با عنوان «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بحث‌های زیادی را برانگیخته است. در این طرح مواردی از قبیل محدودیت‌های استخدام برای دختران مجرد و بانوان بدون فرزند گنجانده شده است.

در حالی که فاطمه آلیا، عضو اصولگرای کمیسیون اجتماعی مجلس، به دفاع از این طرح برخاسته است، زنان دیگری، از جمله الهه کولایی، استاد دانشگاه، آن را تلاشی برای خانه نشین کردن زنان دانسته اند.

به گزارش شهرزاد، وی در گفتگویی با ایسنا اظهار داشته است که در طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده»، استخدام دختران تحصیل کرده آخرین اولویت است. گویا آنان باید یا در خیابان‌ها به پرسه زدن بپردازند.

وی تأکید کرده است: نکته بسیار نگران‌کننده طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» تلاش همه جانبه برای خانه نشین کردن زنان است که این نقیصه در بندهای مختلف آن ذکر شده است.

این استاد دانشگاه تهران ضمن بیان این که دغدغه اصلی نویسندگان طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده»، دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه جمعیت کشور است، گفته است که کشور ما امروزه با مشکل جدی در زمینه خروج نخبگان مواجه است و باید فکری برای حل این مشکل بکنیم؛ این در حالی است که طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» زمینه را برای خروج نخبگان و به تبع آن ژن‌های نخبه فراهم می‌کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرده که نهادهای مدنی، صنفی و دانشگاهی در زمینه تدوین طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» ورود پیدا کنند تا طرحی مطابق با نیازهای جامعه تصویب شود که امکان اجرای آن به منظور تأمین نیازهای جامعه فراهم باشد و هدف آن فقط خانه نشین کردن زنان و تقلیل نقش ارزشمند آنان به مادری نباشد.
http://www.mohabatnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7471:-l-r&catid=54:daily-news&Itemid=282