حقوق بشر در ایران – امروز دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹، نگار مسعودی، فعال هنری و مستندساز، محبوس و بلاتکلیف در زندان اوین پس از اتمام بازجوئی ها با تودیع وثیقه آزاد شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹، نگار مسعودی – متولد: ۱۳۶۴- عکاس و مستند ساز – ساکن تهران، پس از اتمام مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به این فعال هنری در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین « فعالیت تبلیغی علیه نظام » عنوان شده است.
لازم به ذکر است، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، نگار مسعودی، همزمان با یورش ماموران امنیتی به منزل پدری وی پس از تفتیش و ضبط وسائل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ادامهی مطلب

آسیبهای جسمی و روانی ناشی از کودک همسری ضربات جبران ناپذیری را بر روی زندگی دختران بهویژه بارداریهای زیر ۱۸ سال، مرگومیر مادران، افسردگی، و بعضاً اقدام به خودکشی در کنار آسیبهایی مانند طلاق بازماندن از تحصیل و پایداری چرخه فقر فرهنگی و اقتصادی است.
برای نخستینبار پس از ۲۲ سال، سکوتش را شکسته و در مصاحبه با رادیو فردا از جزئیات قتل همسر و پسرش گفته است؛ از خانهای که قتلگاه خانوادهاش شد و جزئیاتی از قتل کارون ۹ ساله که ممکن است خواندن در حد تحمل هر خوانندهای نباشد.

خانم احمدی از بهمنماه ۹۸ دوران محکومیت ۳۱ ماهه خود را در در بند زنان زندان اوین سپری میکند. دخترش صبا کردافشاری نیز که از خردادماه ۹۸ دوران محکومیت خود را در این بند سپری میکرد، در تاریخ ۱۹ آذرماه به زندان قرچک ورامین تبعید شد.
