زورگيري از زنان با يک دست نوشته «جيغ بزني با چاقو ميزنمت»

ارسال کننده :آقای محمود نعیمی30 خرداد

روزنامه مردم سالاری: تبهکاري که با نشان دادن يک دست نوشته تهديد آميز اقدام به زورگيري از از زنان پايتخت مي‌کرد،‌ توسط پليس شناسايي و دستگير شد.در خرداد ماه سال جاري مأمورين کلانتري 118 ستارخان در حين گشت زني در خيابان شهيد گلاب به سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 مشکي رنگ مشکوک مي‌شوند.

با وجود صدور دستور ايست از سوي مأمورين، سرنشين موتور اقدام به فرار از دست مأمورين کرده و نهايتا طي يک تعقيب و گريز، موتورسيکلت متوقف و راننده آن دستگير مي‌شود.

در بازرسي از راننده موتورسيکلت بنام «سعيد. و» (متولد 1363) يک قبضه سلاح سرد، يک عدد سيم چين، يک کيف دستي حاوي يک عدد کارت عابر بانک متعلق به يک خانم و همچنين يک برگه کاغذ که در يک طرف آن نشاني آدرس منزل شخصي بنام آقاي احمدي و در طرف ديگر آن جمله تهديد آميز نوشته شده بود، کشف شد. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري» و به دستور قاضي کشيک دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده بهمراه متهم در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم در اظهارات اوليه مدعي شد که کارت عابربانک را در خيابان پيدا کرده اما با شناسايي مالک کارت و دعوت جهت حضور در پايگاه دوم آگاهي، مشخص شد که کارت ايشان به شيوه زورگيري و با تهديد سلاح سرد سرقت شده است.

شاکيه پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي بلافاصله اقدام به شناسايي متهم کرده و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت: «در ساعت 14 روز 27 خرداد94 (روز دستگيري متهم)، در خيابان کاشاني به صورت پياده در حال تردد بودم که يک دستگاه موتورسيکلت مشکي رنگ با يک نفر سرنشين به من نزديک شد و يک کاغذ کوچک را به من نشان داد که بر روي آن نشاني يک خيابان نوشته شده بود؛ در حاليکه بر روي برگه، نشاني خيابان باستان نوشته شده بود، راننده موتورسيکلت از من خواست تا پشت برگه را نيز بخوانم که ناگهان با متن تهديد آميزي روبرو شدم که نوشته بود : «اگر جيغ بزني، با چاقو تورا مي‌زنم».

شاکيه در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «راننده موتورسيکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من بازپس گرفت و پس از آن با تهديد چاقو اقدام به سرقت عابربانک بنده و گرفتن رمز آن کرد و به سرعت از محل متواري شد». باتوجه به شيوه و شگرد زورگيري با استفاده از برگه تهديد آميز، کارآگاهان به بررسي سرقت‌هاي مشابه پرداخته و موفق به شناسايي تعداد ديگري از خانم‌هايي شدند که همگي به همين شيوه و شگرد مورد زورگيري و سرقت اموال قرار گرفته بودند. با شناسايي تعدادي از شکات و حضور آنها در پايگاه دوم پليس آگاهي، متهم از سوي تمامي آنها مورد شناسايي قرار گرفت؛ «سعيد. و» که پس از شناسايي از سوي شکات و همچنين سلاح سرد و متن تهديدآميز بدست آمده چاره اي جز اعتراف نداشت، صراحتا به دهها فقره زورگيري از زنان در مناطق مختلف مرکزي، غرب و شمال غرب تهران بويژه در مناطق ستارخان، شهرزيبا، صادقيه، ميدان فاطمي و همچنين چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولي عصر تهران اعتراف کرد.

در ادامه تحقيقات و با بررسي ارکان هويتي موتورسيکلت توقيف شده نيز مشخص شد که متهم تمامي سرقت‌هاي خود را با استفاده از موتورسيکلت‌هاي مسروقه انجام داده است ؛ متهم در اين خصوص نيز به کارآگاهان گفت: «هر بار پس از سرقت يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 اقدام به چندين فقره سرقت مي‌کردم؛ پس از انجام چندين فقره سرقت، موتورها را در شهرستان اسلامشهر (محل سکونت متهم) رها کرده، مجددا به تهران آمده و موتورسيکلت جديدي را سرقت و زورگيري از زنان را انجام مي‌دادم. آخرين موتورسيکلت را نيز در خيابان جمهوري سرقت کرده بودم که در روز دستگيري مأمورين به من مشکوک شدند؛ قصد فرار از دست آنها را داشتم که دستگير شدم». سرهنگ کارآگاه داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «باتوجه به اعتراف صريح متهم به دهها فقره زورگيري از زنان با استفاده از دست نوشته تهديد آميز و تهديد سلاح سرد که در چندين فقره نيز همراه با ضرب و شتم مالباختگان بوده است، از کليه شکات و مالباختگاني که بدين شيوه مورد تهديد، ضرب و شتم و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه کنند».