چند روز مانده به انتخابات، مرکز زنان به «معاونت امور زنان و خانواده» ارتقا یافت

4Maryam

شهرزادنیوز:در پی طرح لزوم ایجاد وزارت زنان از سوی برخی تشکل ها و وعده حسن روحانی به تشکیل این وزارتخانه، رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که این مرکز به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ارتقاء یافته است.

مریم مجتهد زاده، در گفتگو با ایسنا، افزود: نمودار سازمانی معاونت امور زنان و خانواده از سوی غلامحسین الهام، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: ارتقای مرکز امور زنان به معاونت زنان و خانواده جزو مطالبات جامعه زنان و خانواده بوده است.

و این در حالی است که توران ولی مراد، از فعالان مسلمان حقوق زنان، با توجه به انتخابات و پایان یافتن یک دوره اجرایی هشت ساله، طی مقاله‌ای در خبر آنلاین عملکرد این مراکز دولتی را بررسی کرده و و از جمله نوشته است که زنان به دلیل زن بودن با یک سری موانع و مسائل و مشکلات روبرو هستند که طبیعتا وظیفه این نهادها رفع آن موانع و مشکلات باید باشد، اما مطالبات و خواسته‌های زنان بر زمین مانده و موانع و مشکلات بر سر راه زنان نه تنها برطرف نشده که زایش هم داشته است.

وی در بخش دیگری از این مقاله آورده است که آن چه را که خود زنان در اثر تلاش و همت و پایداری به دست آورده اند، به پای این مراکز و نهادها گذاشته نمی شود.

http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8651