دادگاه مجید درخشانی و اعضای گروه “ماه‌بانو” روز ۲۵ خرداد‌ برگزار می‌شود

ارسال کننده : خانم سمیرا اطاعت 17خرداد

تقاطع: مجید درخشانی، آهنگساز مطرح ایرانی به همراه اعضای گروه موسیقی “ماه‌بانو” روز ۲۵ خرداد‌ماه (۱۵ ژوئن) به اتهام انتشار موزیک‌ویدئوهایی با تک‌خوانی زنان بر روی اینترنت، محاکمه می‌شوند.

آقای درخشانی و اعضای گروه تحت سرپرستی‌اش در ماه‌های گذشته به دلیل انتشار این موزیک ویدئوها بارها مورد بازجویی قرار گرفته‌ و هم‌چنین با حکم بازپرس پرونده، ممنوع‌الخروج شده‌اند که این موضوع باعث لغو کنسرت‌های از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ی گروه “ماه‌بانو” در خارج از کشور شده است.

این نوازنده‌ی چیره‌دست تار و سه‌تار خبر فشار بر خود و اعضای گروهش را پس از آن رسانه‌ای کرد که در روز ۱۴ دی ماه، گذرنامه‌اش در هنگام سفری چند روزه به دوبی، ضبط شد و ماموران از سفر وی جلوگیری کردند.

وی یک روز بعدتر، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی “اعتماد” چاپ تهران فاش کرد که در ماه‌های پیش از آن، به همراه اعضای گروه “ماه‌بانو” به دلیل استفاده از خواننده زن و انتشار گسترده کلیپ‌های موسیقی این گروه در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای تحت بازجویی بوده‌ است.
مجید درخشانی، در اسفندماه گذشته نیز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت “موسیقی ما” گفت که علاوه بر این فشارها، کنسرت‌هایش در سیرجان و شیراز لغو شده و “حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی” نیز از پخش جدید‌ترین آلبوم موسیقی‌اش با عنوان “حریر شبنم” جلوگیری کرده است.

او در این گفتگو به سوالی درباره‌ی پرونده‌ی قضایی‌اش نیز این‌گونه پاسخ داده بود: «تا به حال این قانون وجود نداشت که ضبط یک کلیپ که قرار است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، نیاز به دریافت مجوز دارد، اما این موضوع عنوان یک جرم برای گروه ما شناخته شد.»
سمانه باروتی، ﺷﯿﻮﺍ ﺍﺣﻤﺪﯼ، حنانه سعیدی، سحر کمال‌وند، زهرا رنج‌پور، هستی فرحی، سارا رضازاده، نازنین غنی‌زاده و سحر محمدی، اعضای گروه “ماه‌بانو” را تشکیل می‌دهند.

این گروه پیش از اعمال فشارهای امنیتی و قضایی، دو موزیک‌ویدئو به نام‌های “جان عاشق” و “ما را بس” را بر روی اینترنت منتشر کرده بود که هر دوی این آثار، با استقبال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.