اطلاعیه 619 کمیته دفاع از حقوق زنان

19 سال زندان برای فعالان حقوق کودکان کارو خیابان، آتنا دائمی و آتنا فرقدانی

timthumb (1)    150110124711_atena_faraghdani_640x360_justiceforiran

آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق کودکان که در بند ۲-الف سپاه در زندان اوین به سر مبرد، از سوی دادگاه شعبه ۱۵ انقلاب به ریاست “قاضی صلواتی” در ارتباط با اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” با هفت و نیم سال حبس، و در ارتباط با دو اتهام توهین به رهبری و توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق نوشته‌های فیسبوکی‌اش، با محکومیت پنج سال و چهار ماه حبس روبرو شده است.
در هفتۀ آخر اردیبهشت‌ماه نیز، قاضی مقیسه‌ای برای آتنا دائمی، دیگر فعال حقوق کودکان کارو خیابان حکم سنگین ۱۴ سال زندان را صادر کرده بود.
خانم دائمی ۲۷ ساله، روز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ با هجوم ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل پدری‌اش بازداشت و به بند امنیتی ۲-الف زندان اوین منتقل شد. او حدود ۴ ماه را در سلول‌های انفرادی و دونفره این بند نگهداری شد تا این‌که روز ۲۴ بهمن‌ماه به بند عمومی زندانیان سیاسی زن در زندان اوین منتقل گردید.
در احکام صادرشده برای این عزیزان به فعالیت‌های آن‌ها برای کودکان کار و خیابان، شرکت در مراسم جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸، فعالیت در مخالفت با حکم اعدام و نوشته‌های فیسبوکی استناد شده است.
کمیته دفاع از حقوق زنان اقدام های خودسرانه رژیم جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر بازداشت و محکوم کردن زنان تحت عناوین مختلف سیاسی و عقیدتی محکوم کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات و آزادی تمامی زندانیان سیاسی وعقیدتی، بویژه زنان فعال در دفاع از حقوق بشر می باشد .
و همچنان این سئوال را تکرار مینمایند که: مگر نه اینکه :
طبق ماده ی ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است؟
و یا طبق ماده ی ۵ همین اعلامیه: هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد؟
آیا ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر گویای این نطریه نیست که: هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است؟
619
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان