لاله افتخاری حضور زنان در ورزشگاه‌ها را «حاشیه‌ای» خواند

ارسال کننده:کبری (مارال)الیاسی عمله

لاله افتخاری، عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را موضوعی «حاشیه‌ای» خواند.

نماینده زن مجلس شورای اسلامی، گفت که باید نظر علما باید در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنگام برپایی مسابقات مردان مد نظر قرار گیرد.

افتخاری گفت که در گذشته هم زنان برای تماشای ورزش آقایان حضور پیدا می کردند اما گاهی این مسأله با مشکلاتی مواجه می شد و به علت برخی رفتارهای صورت گرفته مشکلاتی برای حفظ کرامت و حرمت بانوان پیش می آمد که در نهایت ممنوعیت هایی صورت گرفت.

این نماینده زن مجلس سپس مدعی شد که «بسیج ورزش بانوان» که خود ریاست آن را بر عهده دارد، با همکاری وزارت ورزش در حال بررسی بهبود وضعیت ورزش بانوان در کشور است و ادامه داد که«حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک مسأله کوچک و فرعی» است. او سپس مدعی شد که و ما بیشتر به دنبال این هستیم که بستر ورزش و تأمین سلامت برای زنان با هزینه‌های پایین تر و در تمامی نقاط کشور چه کلان شهر و چه کمتر توسعه یافته یکسان باشد.

اما در سال‌های گذشته تندروها در ایران تلاش کردند حتی پارک‌ها را در کشور جداسازی کرده و برای زنان فضای جداگانه‌ای را در نظر بگیرند.

از سوی دیگر در سواحل ایران زنان تنها در فضای سربسته اجازه شنا دارند و ورزش‌های قهرمانی ایران در فضاهای بین المللی نیز از این قاعده تاثیر منفی گرفته اند.

در حالی که افتخاری مدعیست جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای «حفظ کرامت اسلامی و انسانی» آنان صورت می گیرد، فعالان حقوق زنان می گویند حضور زنان در ورزشگاه ها، نشانه حقوق برابر آن‌ها با مردان است.

چندی پیش نیز معاون وزیر ورزش خبر از تصویب طرحی در شورای امنیت کشور داد که حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم می‌کند اما این خبر خیلی سریع از سوی مقامات دیگر تکذیب شد.