افزایش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در تهران

ارسال کننده :آقای محمود نعیمی 25 فروردین

ایلنا:فرماندار تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی در تهران به دلیل مشکلات خاصی که سال‌های اخیر با افزایش مهاجرت‌ها شاهد بودیم، افزایش چشمگیری داشته است.
عیسی فرهادی درباره علل افزایش آسیب‌های اجتماعی در تهران به خبرنگار ایلنا، گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی علل مختلفی دارد. به طور مثال طلاق یک آسیبی است که وقتی صورت می گیرد، در پی آن کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به وجود می‌آورد.
وی افزود: از این رو هم طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی علت‌های مختلفی دارد و هم خود موجب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر می شود.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: با این وجود آسیب‌های اجتماعی در تهران به دلیل کلان‌شهر بودن و مشکلات خاصی که سال‌های اخیر با افزایش مهاجرت‌ها شاهد بودیم، افزایش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه ما در تهران با آسیب‌های اجتماعی چون ورود غیرمجاز اتباع بیگانه، اعتیاد، کودکان کار، افزایش آمار طلاق و آسیب‌های ناشی از آن مواجه هستیم، افزود: یکی از مشکلات متمرکز نبودن مراکز و دستگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و شاید بتوان گفت؛ تاکنون برای رفع این آسیب‌ راه حل نهایی پیدا نشده است.
فرهادی افزود: گستردگی آسیب‌های اجتماعی تهران سبب شد تا در شورای اجتماعی شهر تهران قرارگاه مدیریت و راهبردی فوریت‌های خدمات اجتماعی به تصویب برسد.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه به دلیل عدم مرکزی ثابت برای رفع آسیب‌های اجتماعی، موازی کاری زیادی در این زمینه شاهد بودیم، افزود: یکی از مهمترین دلایلی که تصمیم به ایجاد این قرارگاه گرفتیم این بود که از اقدامات و کارهای موازی در رفع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.
وی افزود: نکته دیگر این بود که باید امور مربوط به آسیب‌های اجتماعی در تهران در محلی متمرکز می‌شد و همه مراکزی که در این امر فعال هستند؛ ضمن ارتباط با یکدیگر برای رفع آسیب‌ها تلاش کنند.
فرهادی با تاکیدبر اینکه در گذشته شاهد تعامل خوبی بین دستگاه‌های فعال در امر آسیب‌های اجتماعی نبودیم و این مساله سبب می‌شد که فعالیت‌ها نتایج خوبی در برنداشته باشند، افزود: اما با ایجاد قرارگاه این مشکل که اساسی‌ترین مشکل در رفع آسیب‌های اجتماعی بود، رفع خواهد شد.
وی درباره افزایش مهاجرت به شهر تهران نیز گفت: بخشی از مهاجرت لاجرم انجام می‌گیرد و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.