بازداشت دو فعال حقوق زنان در تهران

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 30 دی

ندای سبزآزادی :براساس گزارشها زهرا خندان، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) و سها مرتضایی دانشجو و فعال زنان در منزل خود بازداشت شده اند.

براساس گزارشها، زهرا خندان که سابقه کار در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و روزنامه اعتماد را دارد امروز با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده است و تا این لحظه از محل بازداشت او خبری در دست نیست.

ماموران امنیتی در تماس با پدر این روزنامه نگار، وی را از بازداشت فرزند خود مطلع کرده‌اند. همچنین ظهر امروز دوشنبه ۲۹دی ماه ماموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم سها مرتضایی این فعال دانشجویی را نیز بازداشت کردند. سها مرتضایی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر است که سابقه یک ترم محرومیت از تحصیل در این دانشگاه را نیز دارد.

س از گذشت بيش از سه ماه از اسيدپاشی‌های زنجيره‌ای در اصفهان هنوز عامل يا عوامل اين اقدام دستگير نشده‌اند، اما مهديه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به اين حادثه، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
وی چهارم آبان ماه و در پی تجمع مسالمت آميز و قانونی فعالان زن در برابر مجلس شورای اسلامی بازداشت شد.

سازمان عفو بين الملل روز دوشنبه،۲۹ دی، با اشاره به حضور مهديه گلرو در راهپيمايی مسالمت آميز و اعتراضی به اسيدپاشی های اصفهان ابراز نگرانی کرده است که بازداشت او تلاشی برای ضربه زدن به تجمعات مسالمت آميز و همچنين خاموش کردن صدای زنانی باشد که در مورد حقوق زنان سخن می گويند.