تهدید آتنا دائمی به تبعید به زندان قرچک ورامین

ارسال کننده: آقای غلامعلی اخلاقی 27دی

timthumb (1)

خبرگزاری هرانا – قاضی صلواتی، اتنا دایمی فعال مدنی را به تبعید به زندان قرچک ورامین تهدید کرده است.

به گزارش هرانا به نقل از سحام؛ این فعال مدنی که ۱۹ مهر ماه و با هجوم ماموران سپاه بازداشت شد، مدت‌ها در سلول انفرادی تحت فشار بود تا ارتباط با احمد شهید، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل را بپذیرد.

قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در اولین جلسه رسیدگی به این زندانی سیاسی گفته است اتهامات تو سنگین است و اگر اتهامات را نپذیری، به زندان زنان قرچک می‌فرستم.

پرونده اتهامی آتنا دایمی با سه اتهام بزرگ تبلیغ علیه نظام، ارتباط با بیگانگان و اقدام علیه امنیت ملی از سوی سپاه به دادگاه ارسال شده و به رغم پایان تحقیقات و آغاز رسیدگی، قاضی همچنان از تبدیل قرار بازداشت موقت غیر قانونی به وثیقه خوداری می‌کند.

بازجویان در طول تحقیقات این فعال اجتماعی و مدنی را برای پذیرفتن ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر، تحت فشار گذاشته تا اتهامات خود را بپذیرد.

در حال حاضر این زندانی سیاسی با مهدیه گلرو دوران بازداشت موقت خود را می‌گذراند.

اتنا دایمی فعالیت‌های مدنی داواطلبانه‌ای در حوزۀ کودکان، مانند برپا کردن کلاس‌های آموزشی نقاشی یا نمایشگاه‌های نقاشی برای کودکان کار و خیابان داشته است.

او از جمله فعالان مدنی و فعالان حقوق کودکان کار در تهران بود که در گروه حمایت از کودکان کوبانی، شنگال و غزه حضور فعالی داشت. وی همچنین در کمپین حمایت از کوبانی و تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در تهران نیز شرکت داشت.

نگهداری طولانی مدت اتنا دائمی در سلول انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب هم موجب بروز ناراحتی پوستی وی شده بود، با اینحال، پیگیری‌های خانواده این زندانی سیاسی برای درمان وی در خارج از زندان نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.