پنجمین جلسه دادگاه ۷ شهروند بهایی اهل تبریز برگزار شد

ارسال کننده: 24دیFatemeh Tabebordbar

خبرگزاری هرانا – طی روز جاری پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزاد، سیمین، سحر و نسیم بهادری به همراه شبنم عیسی‌خوانی و راشین صابری در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنجمین جلسهٔ محاکمهٔ شهروندان بهایی تبریز که تابستان گذشته بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بودند، طی روز جاری شنبه ۲۴ دی ماه در دادگاه انقلاب شهر تبریز برگزار شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طی جلسه‌ای که روز جاری برگزار شد فقط سیمین رسولی [مادر خانواده] مورد سئوال و جواب قرار گرفت و جلسه بعدی دادگاه به چهارشنبه هفته بعد موکول شد.»

گفتنی است، از فرزاد، سیمین، سحر و نسیم بهادری به همراه شبنم عیسی‌خوانی و راشین صابری در چهار جلسه گذشته به مدت ۴ ساعت بازجویی در دادگاه به عمل آمده بود.

این شهروندان بهایی در تیر ماه سال جاری با ورود ماموران وزارت اطلاعات به خانه فرزاد بهادری، بازداشت شدند.

ماموران که ۵ مرد و سه زن بودند و حکم جلب این خانواده را داشتند، کتاب‌های مذهبی و سازهای موجود در خانه را نیز توقیف کردند.

لازم به ذکر است پیش از بازداشت آقای بهادری ایشان را به محل کارش بردند و کامپیوترهای محل کار ایشان را نیز توقیف کردند. این خانواده بهایی پس از مدتی با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.