معاون روحانی در امور زنان: احساس می‌کنم به صلیبم کشیده‌اند

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی 13دی

رادیو زمانه :شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری ایران، در هشتمین نشست خود با مشاوران امور بانوان و دستگاه‌های اجرایی گفته احساس می‌کند مانند فردی است که دست و پای او به شکل صلیبی بسته شده است.

مولاوردی گفته برای کوچکترین فعالیت معاونت امور زنان مشکل ایجاد می‌شود.
مولاوردی در این نشست که در هتل ارم تهران انجام شد، از نامه‌ خود خطاب به محمد‌باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی دولت روحانی سخن گفت که در آن از «جایگزینی واژه خانواده به جای زنان» در سیاست‌های پیشنهادی برنامه‌ ششم توسعه انتقاد کرده است. او گفته این تغییر نام «پیام خاصی» را برای مردم دارد.

به گزارش وب‌سایت جماران، او انتقاد کرده چرا در ۲۹ شورای تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه از کلمه زنان غفلت شده است و اثری از زنان نیست.

معاون حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد: «من به عنوان عضوی از کابینه دولت نمی‌دانم چه سیاست‌های کلی را سازمان برنامه‌ریزی در زمینه برنامه ششم توسعه به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داده است.»

مولاوردی از کارکنان مرکز زنان در دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران بوده است.

«برای کوچک‌ترین فعالیت‌مان مشکل ایجاد می‌شود»

مولاوردی گفته برای کوچک‌ترین فعالیت معاونت امور زنان مشکل ایجاد می‌شود.

معاون دولت یازدهم ادامه داد: «ما از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی طلبکاریم و حتی با مقاومت‌هایی در زمینه ساختار معاونت امور زنان و خانواده مواجه هستیم.»

بر اساس تقسیم‌بندی‌های اداری در ایران، معاونت امور زنان برای انتصاب و چینش چارت سازمانی خود نیاز به بخشنامه سازمان دارد.

این در حالی که این معاونت دولت یازدهم هنوز نتوانسته بر اساس یک چارت سازمانی مدیر برنامه‌ریزی و مدیر روابط عمومی تعیین کند و این افراد با پست سرپرستی به کار خود ادامه می‌دهند.

سازمان مدیریت متهم ردیف اول

او گفته به غیر از چند وزارت‌خانه، در باقی دستگاه‌های اداری، مشاور زنان در جلسات معاونان وزارت‌خانه‌ها شرکت داده نمی‌شود.

مولاوردی با اشاره به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حذف الزام از برخورداری پست مشاور امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی که در روزهای اول کار با آن مواجه شده بود، گفت: «چند ماه طول کشید تا این موضوع را تبیین کنیم که بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به معنای حذف کامل جایگاه مشاوران امور بانوان نیست و لازم است بخش‌های دولتی این جایگاه را در چارچوب ساختار خود پیش‌بینی کنند.»

بخشی از اشاره مولاوردی به وزارت بهداشت است که بعد از پیگیری‌های معاونت امور زنان و خانواده در جلسات هیأت دولت، با استناد به بخشنامه سازمان مدیریت، از انتصاب مشاور امور بانوان خودداری کرده است.

بر این اساس، معاون امور زنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران سازمان مدیریت برنامه‌ریزی را متهم ردیف اول دانست.

مولاوردی وضعیت خود را همچون فردی توصیف کرده که «دست و پای او به شکل صلیبی بسته شده است ولی از او می‌خواهند با کسی که ایستاده مسابقه دو بگذارد.»

معاونت امور زنان و خانواده در دوره ریاست‌جمهوری خاتمی «مرکز امور مشارکت زنان» نام داشت اما در دوره احمدی نژاد «مرکز امور زنان و خانواده» نام گرفت.