اطلاعیه شماره 550 نمایندگی دانمارک

مادۀ 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر: تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند.
ماده ی 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر: : همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این اعلامیه اند.
ماده ی 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است .

به سرکوب و پایمال نمودن حقوق دگراندیشان پایان دهید.
ایرانمان را چه میشود که هرساعت در مورد سرکوب، بازداشت و محرومیت باورمندان بهائی در کشورمان ، عناوین ضد بشری تازه ای را در رسانه های جمعی می بینیم و میخوانیم ؟
تخریب گورستان تاریخی بهائیان در شیراز .
صدور حکم برای مدرسان بهائی دانشگاه آنلاین.
قبرستان ها کافی نبود، به سراغ خانه های بهائیان هم رفتند .
بر اساس فتوای مراجع شیعه، بهائیان « نجس » شمرده میشوند.
امام‌جمعه رفسنجان خواستار اخراج بهائیان از این شهر شد
بهائیان نجس هستند و باید از شهر بروند.
خرید و فروش با بهاییان حرام است آنها نباید در شهر باشند.
این اولین فرمان برای تحت فشار قراردان دگراندیشان ایرانی نیست و بی گمان آخرین مورد نیز بشمار نخواهد رفت، انواع گوناگونی از ظلم و جور در این مملکت یافت می‌شود. ، به دانشجویان یک جور وبه آخوند شیعه طور دیگر، به یهودی و مسیحی و بهائی هم به روش‌های دیگر. دستگیری، همراه با صدور احکام طویل المدت، تخریب قبرستان‌ها که در شب تار انجام می‌گرفت، و یا در روز که خانه‌های زندگان را تخریب می‌کردند کم بود که اینک امام جمعۀ ها در روز روشن و در برابر صدها تریبون داخلی و خارجی فتوا بر « نجس » بودن و اخراج بهائیان ایران میدهند. اسف انگیز آنکه جامعه جهانی تنها به نظاره نشسته است که آیا ایران اسلامی بمب اتم دارد یا نه؟
ایران امروز بسیار خطرناک تر از بمب اتم عمل می کند.
بهائیان ایرانی که بعنوان اقلیت غیررسمی در ایران شناخته می شوند، در طی حکومت اسلامی همواره با مشکلات عدیده‌ای مانند خراب کردن خانه، محرومیت از معامله، کسب وکار، محرومیت از تحصیل، تخریب قبرستان ها، محرومیت ازاستخدام در ادارات دولتی و انواع و اقسام محدودیت های دیگر مواجهه بوده‌اند.و درآخرین مورد:
اخراج از سرزمین مادری اتفاق کمی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت
ما فعالین کانون حقوق بشر در ایران خواستار توقف هرگونه اقدامی که مغاير با اصول و حقوق مندرج در اعلاميه جهانی حقوق بشر و حقوق شهروندی هموطنان بهائی است بوده و هرنوع تضييق حقوق، فشار و سرکوب به هموطنان بهائی را شديدأ محکوم می کنيم
550
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی دانمارک