اطلاعیه 548 نمایندگی سوئیس

طبق ماده ی ۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر : تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
طبق ماده ٣ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
همچنین طبق ماده ی ۵ همین اعلامیه: هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
خشونت علیه زنان را متوقف کنید.

فردی که با چاقو به زنان در جهرم حمله می‌‌کرده ودستگیر شده. یک بسیجی ۲۲ ساله و پدرش نیز یک سرهنگ پاسدار بسیج است. ضارب اعلام میدارد که در پیروی از سخنان یک واعظ روحانی مبنی بر”خون زنان بد‌حجاب مباح است” انجام وظیفه کرده است.
پیش از آن مقام‌های محلی و امام جمعه جهرم نیز حمله با چاقو به دختران جوان را تایید کرده‌ بودند. حجت‌الله رضایی سرپرست فرمانداری جهرم و رییس شورای تامین این شهرستان شنبه (۸ آذر / ۲۹ نوامبر) به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفت: «با تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی در کمتر از ۷۲ ساعت عامل ناامنی و ایجاد مزاحمت، دستگیر شد.»
این در حالی است که فراتر از یک ماه از پاشیدن اسید به زنان و دختران در شهر اصفهان میگذرد و تا به حال هیچ نهادی موفق به دستگیری عاملان آن نشده و رسانه ها و مسئولان محافظه کار، حتی اسیدپاشی های اصفهان را کار افراد وابسته به خارج از کشور دانسته اند.
دکتر حبیب‌الله مسعودی‌فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه همسرآزاری اغلب در بین زوج‌های جوان رخ می‌دهد میگوید:
از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۱۲۰ هزار تماس مرتبط با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی برقرار شده است که هشت درصد آن‌ها در ارتباط با «همسرآزاری» بوده است.
اما در نهایت تاسف معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده میگوید: ۳۲ جلد کتاب نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان گم شده و هیچ نسخه‌ای از آن را در وزارت کشور و یا مرکز معاونت امور زنان و خانواده پیدا نکرده‌ایم!!!
ما فعالین حقوق بشر در ایران خواستار پایان یافتن اینگونه خشونت ها و خواهان برخورد جدی و شدید مسئولان با اینگونه نا امنی در سطح کشور هستیم.
548
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی سوئیس