اطلاعیه ی شماره 547 نمایندگی دانمارک

مادۀ ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر : هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
مادۀ 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر : هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
خشونت علیه زنان ممنوع است.

طی هفته گذشته ۱۱ مورد حمله به زنان و دختران در شهرستان جهرم درجنوب استان فارس باعث ترس و وحشت عمومی دراین شهر شده.
زخمی شدن سه دانشجو و یکی از کارمندان دانشگاه جهرم و شکسته شدن شیشه‌های خوابگاه‌های دختران باعث ایجاد تجمع اعتراض آمیز دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۳ شد .
درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر زده بود که با پیگیری‌های نیروهای انتظامی سرانجام فرد ضارب : محمد بهشتی فر۲۲ ساله و عضو بسیج «قطب آباد» از توابع جهرم در روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه دستگیر شد.
وی میگوید این اقدامات را پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است» انجام داده و هدف وی «اقدام عملی برای نهی ازمنکر» بوده است.
این فاجعۀ اجتماعی در حالی صورت میپذیرد که با گذشت نزدیک به دو ماه از ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، هنوز عامل یا عاملان آن بازداشت نشده اند.
ما فعالین حقوق بشر در ایران (نمایندگئ دانمارک) اینگونه اعمال سرکوبگرانه، غیر انسانی‌ و مغایر با حقوق بشر را محکوم کرده، خواستار امنیت بدون قید و شرط زنان در ایران بوده و از تمامی انسان های آزادیخواه، سازمانها، فعالان و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر میخواهیم تا نسبت به اینگونه اعمال در جمهوری اسلامی واکنش نشان داده و از حقوق زنان ایران دفاع نمایند.
547
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران