دیدار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل با نسرین ستوده

ارسال کننده: فرخنده بهادری 22آبان

شهرزادنیوز: گروهی از دانشجویان بهایی محروم از تحصیل به دیدار نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری محروم از کار، در مقابل کانون وکلای مرکز رفتند تا ضمن حمایت از این وکیل حق طلب که در اعتراض به ممنوعیت حق کار و تحصیل تحصن کرده، مشکلات خود را نیز با وی در میان گذارند.

به گزارش سحام نیوز، این دانشجویان در نامه‌ای از جمله نوشته اند که هدف شان از دیدار نسرین ستوده مطرح کردن مشکلات شان با کسی است که برای گرفتن حقوق از دست رفته خود و بسیاری از مردم این مرز و بوم، ازجمله حق تحصیل که سال‌هاست از آنها و دیگرهم‌وطنان بهایی‌مان سلب شده است، مبارزه می کند. آن‌ها نوشته اند: ما ایرانیان بهایی حتی از ساده ترین حقوق‌مان ازجمله حق تحصیل محروم هستیم.

آن‌ها که با دسته گلی به دیدار نسرین ستوده رفته بودند، همچنین نوشتند که می‌خواهند به سهم خود از وی قدردانی کرده باشند؛ از تمام زحمات، دلیری‌ها وشهامت های هم‌وطنی که با وجود این‌که خود دردمند است، باز هم نسبت به دردهای اطرافیان و جامعه اش بی تفاوت نیست و ساکت نمی نشیند.

آن‌ها در ادامه نوشته اند: خانم ستوده با صحبت‌های‌شان دلگرم‌مان می‌کنند. ابراز امیدواری کرده و می‌گویند که پشت‌مان هستند و از تمام محرومین حمایت می‌کنند.

آن‌ها در پایان اظهار امیدواری کرده‌اند روزی فرا برسد که بتوانند بدون تبعیض تحصیل و کار کنند و حقوق شان به خاطر عقاید شان پایمال نشود و بتوانند ایرانی آباد و آزاد را تجربه کنند.

گفتنی است که نسرین ستوده به مدت سه سال از کار وکالت ممنوع شده و از زمان اعلام این ممنوعیت در اعتراض به نقض حق کار و تحصیل در جمهوری اسلامی ایران هر روزه در مقابل مرکز کانون وکلای تهران با نوشته‌ای در دست که بر آن «حق کار حق دگرباشان» دیده می شود، تحصن ایستاده دارد.