اطلاعیه 536 نمایندگی سویس

طبق ماده 1 و 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
همچنین طبق ماده 6 همین اعلامیه:
هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

امنیت فردی در جامعه از حقوق اولیه انسان هاست

اسیدپاشی در ایران تازگی ندارد، سالهاست میشنویم و میخوانیم خبرهائی را که از سرنوشت هموطنان طعمه اسیدپاشی شده سخن میگویند و متاسفانه در بیشتر موارد این زنان هستند که قربانیان این حادثه دلخراش میشوند.
اما چندی است که این فاجعه شکل دیگری به خود گرفته و این راست گرایان و افراطیونی هستند که برای مقابله با بدحجابی صورت زنان و دختران اصفهانی را از بین برده اند .
واکنش مسئولان در این مورد بسیار جای بحث دارد.
رژیمی که سالانه هزاران نفر را به بهانه های واهی روانه زندان میکند و صدها نفر را پای چوبه دار میفرستد، رژیمی که به جرم هپی بودن جوانان را توبیخ و زندانی میکند، رژیمی که فعالین سیاسی را در یورش های شبانه و با هجوم و یورش های وحشیانه می رباید و شکنجه و دفن میکند، فراتر از سه هفته است که دستگاه قضایی و امنیتی هنوز مسببان این اسیدپاشی وحشت آور را پیدا نکرده‌اند و از یافتن متجاوزان به حریم خصوصی زنان و دختران بازمانده اند.

ما فعالین حقوق بشر در ایران خواهان بررسی جدی این موضوع و یافتن این متجاوزین هستیم، و ضمن محکوم کردن اینگونه بی حرمتی ها در جامعه، خواهان امنیت و آرامش هموطنانمان هستیم .
536

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی سوئیس