اطلاعیه شماره 535 کمیته ی جوان و دانشجو

طبق مادۀ 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

به سانسور اینترنت در ایران پایان دهید

مجلس شورای اسلامی در راستای محدودسازی دولت در مدیریت فضای مجازی، اختیارات وزارت ارتباطات در این زمینه را حذف کرده و همزمان اعلام شده است که فیلترینگ سایت‌های اینترنتی “هوشمند” می‌شود.
در همین حال، رسانه‌های ایران از عقد تفاهمنامه برای به جریان افتادن تهیه و تولید نرم‌افزار جهت “طرح هوشمند فیلترینگ” خبر داده‌اند.
به موجب این طرح، فیلترینگ هوشمند همه دامنه سایت‌های “مسئله‌دار” را فیلتر نمی‌کند و تنها محتواهایی که بنا به نظر مقامات جمهوری اسلامی دسترسی کاربر به آنها “مضر” است، فیلتر می‌شوند.
این در حالی است که هم اکنون نیز بسیاری از سآیت ها و خبرگزاری ها در ایران فیلتر هستند.
فیلترینگ فیسبوک، تویتر، وایبر، واتس آپ، یوتیوپ و خبرگزاری هایی مثل سی ان ان، بی بی سی و رویترز در کنار بسیاری از سایتهای علمی و پژوهشی نمونه هایی از سیاست جمهوری اسلامی در محدود کردن دسترسی به اینترنت و دسترسی به جریان آزاد اطلاعات است.
متاسفانه دانشجویان، خبرنگاران و علم پژوهان ایرانی برای دسترسی به اطلاعات روز دنیا با مشکلات بسیاری روبرو هستند که عبور از فیلترینگ اینترنت تنها نمونه ای از ان است.

ما فعالین حقوق بشر در کمیته جوان و دانشجوی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، خواهان رفع فیلترینگ و سانسور در ایران و به وجود آمدن فضایی مناسب برای دسترسی آزاد به اطلاعات روز دنیا هستیم.
535
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق جوان ودانشجو