اداره اطلاعات سنندج دو تن از فعالین زن را احضار کرد

ارسال کنننده: 19مهرFatemeh Tabebordbar

آژانس کُردپا: دو زن شاعر و فعال فرهنگی کُرد در سنندج به دلیل “شرکت در تجمعات حمایت از کوبانی” به اداره اطلاعات این شهر احضار شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سیمین چایچی و کلثوم عثمان‌پور از فعالین سرشناس فرهنگی، روز پنج‌شنبه هفدهم مهرماه از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

کلثوم عثمان‌پور طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته بنا به درخواست فعالان مدنی و فرهنگی کُرد برای حمایت از کوبانی تجمعاتی اعتراضی در سنندج برگزار گردیدند.

این شاعر کُرد افزود: روز پنج‌شنبه بهمراه سیمین چایچی به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی سنندج به اداره اطلاعات احضار شدیم.

کلثوم عثمان‌پور در ادامه گفت: ماموران اداره اطلاعات در جواب این سوال ما، چرا ما تنها به اداره اطلاعات احضار شدیم، اعلام کردند، “چند تن دیگر نیز به اداره اطلاعات احضار شده‌اند”.

کلثوم عثمان‌پور، شاعر و فعال فرهنگی کُرد در شهر سنندج
یک منبع مطلع در شهر سنندج به آژانس کُردپا اعلام کرد: روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته بیش از ٥٠ نفر از شهروندان و فعالان فرهنگی کُرد در سنندج به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: روز چهارشنبه شماری از معترضین در میدان آزادی سنندج شعار “ضد حکومت اسلامی ایران” را سر داده بودند.

طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته، در اکثر شهرهای کُردستان برای حمایت از کوبانی تجمعاتی اعتراضی برگزار شد که در اکثر شهرها میان مردم و نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران درگیری روی داده و شماری از معترضین بازداشت شده‌اند.