اطلاعیه 527 نمایندگی گیسن

مادۀ ۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر

تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

مادۀ ۱۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر و اقامت در در هر نقطه ای درون مرزهای مملکت است.

۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.

استقبال جمهوری اسلامی از ایرانیان باز گشته به میهن

غنچه قوامی 25 ساله  دارای تابعيت دو گانه ايرانی – بريتانيايی و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه سواز لندن در اسفند سال 92 وارد ایران شد و به کودکان کار خواندن و نوشتن ياد می داد د که3 ماه بعد (30 خرداد 93) دستگیر و همان روز با اخذ تعهد و توقيف وسايل شخصی اش آزاد شد اما آثار کبودی بر بدن وی بیانگر روندی بود از بازداشت کوتاه مدت او.

غنچه نهم تيرماه به جرم تلاش برای ورود به استاديوم و شرکت در تجمع اعتراضی به ممنوعيت ورود خانم‌ها به استاديوم‌ ها مجددا بازداشت شد واين در حاليست که کمال الدين پيرموذن، نماينده مجلس نيز، خواستار اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه های ايران برای تشويق تيم ملی واليبال ايران شده بود. که اینک در اعتراض به بلاتکلیفی صد روزه خود دست به اعتصاب غذا زده است میگوید:  اکثر اين مدت را در سلول انفرادی، بدون اجازه ديدار با وکيل، همراه با مقاومت در برابر تلاش ماموران برای پذیرش ” اتهامات جدید” ویا “پذیرش وکیل تحمیلی” طی کرده است.

آقای روحانی در سفر به نیویورک و در پاسخ به سوال یکی از ایرانیان در باره بازداشت غنچه قوامی، به بهانه‌ی اتمام وقت سکوت کرده و از سوال‌کننده دعوت میکند تا «به مهمانی شام» جمهوری اسلامی برای ایرانیان مقیم امریکا برود. ودر پاسخ به  سئوال کریستین امان‌پور نیز  دربارۀ بازداشت غنچه قوامی و دیگر شهروندان با تابعیت دوگانه در ایران میگوید:

این نوع تابعیت در قوانین جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نمی‌شود!

و این چنین است سرنوشت سایرهم میهنان بازگشته به ایران: “معاد رحیمی”  رویا صابری نژاد” حسین نورانی‌نژاد ” کاظم برجسته    ساسان سلیمانی “وحید روح بخش ” حمید بابایی”سراج الدین میر دامادی” معصومه قلی زاده ” حسین درخشان”  عبدالحسین هراتی”  ایمان امیری ”  و……

ما اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران خواهان اصلاح ساختار تفکیک جنسیتی در ورزشگاهها و دانشگاهها هستیم ، و آزادی تمامی کسانی که در زندانها به دلیل خواسته و حق آنها در آزادی بیان و شرکت در ورزشگاهها وجلوگیری و تبعیض به ورود به دانشگاهها ، را خواستارهستیم.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی گیسن