اجازه حضور آزمایشی زنان در مسابقات جهانی بسکتبال با پوشش اسلامی

ارسال کننده: 27شهریورMarjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: بحث شرکت زنان با داشتن حجاب در مسابقات بسکتبال مدت‌ها ادامه داشت. اکنون خبر می‌رسد که فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) اعلام کرده است بازیکنانی که به دلیل مذهب خود محدودیت دارند، می‌توانند به صورت آزمایشی در بعضی از مسابقات با پوشش اسلامی ظاهر شوند.

به گزارش ایسنا، در قوانین قبلی فیبا بازیکنان تنها می‌توانستند از هدبندهایی با عرض پنج سانتیمتر برای نگه داشتن موهای خود استفاده کنند. با این حال بازیکنانی در دنیا وجود دارند که مذهب آنها اسلام و سیک است. این افراد به دلایل مذهبی از پوشش سر استفاده می‌کنند.

ابراهیم هوپر، مدیر روابط عمومی شورای ارتباطات آمریکایی – اسلامی، در این باره گفت: ما از این تغییر در قوانین فیبا استقبال می کنیم؛ زیرا بدین شکل مسلمانان و سیک‌ها و همه کسانی که می‌خواهند باورهای خود را حفظ کنند، می‌توانند در مسابقات بسکتبال شرکت کنند.

در این دوره آزمایشی هر فدراسیون ملی که بخواهد بازیکنانش با پوشش در مسابقه ظاهر شوند، باید درخواستی به فیبا ارائه دهد و در صورت قبول شدن درخواست باید سالی دو بار گزارش به فیبا داده شود.

فریده هادوی، سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان، در گفتگو با ایسنا،اظهار داشت که تمام جامعه بسکتبال به خصوص بانوان از این اتفاق بسیار خرسند هستند،؛چرا که انتظار چندین ساله آنها به پایان رسیده و آنها از این پس می‌توانند مانند دیگر بسکتبالیست‌های جهان در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در باره پوشش بانوان ایران گفت: در صحبت‌های بعدی حتما باید مشخص شود که پوشش رسمی بانوان ما باید چگونه باشد.