حمله وحشیانه سرکرده انتطامی به خبرنگار زن

ارسال کننده: آقای غلامعلی اخلاقی15مرداد

به گزارش دیگربان، پاسدار مرتضی طلایی٬ نایب رئیس شورای شهر تهران و سرکرده سابق نیروی انتظامی در تهران در اقدامی بی‌سابقه و در دفاع از طرح «تفکیک جنسیتی» به سمت یک خبرنگار زن هجوم برد تا «مضرات» تماس بدنی مردان و زنان در ادارات را به خبرنگاران زن ثابت کند.

ایسنا و روزنامه «شرق» گزارش کرده‌اند این اقدام «عجیب» از طلایی روز گذشته (سه‌شنبه ۱۴ امرداد) پس از پایان جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به پرسش‌های خبرنگاران درباره طرح تفکیک جنسیتی سر زده است.

ایسنا گزارش کرده طلایی پس از پاسخ یک خبرنگار زن به پرسش وی مبنی بر اینکه «آیا شما حاضر هستید تنه ۱۰۰ مرد در یک اتاق به شما بخورد؟» به سمت وی هجوم برده است.

این خبرنگار زن در پاسخ به این پرسش طلایی گفته بود: «من می‌خواهم آزادی انتخاب داشته باشم و کسی با ایجاد محدودیت، کرامت ندهد.»

آن‌طور که ایسنا گزارش کرده طلایی پس از شنیدن این پاسخ «برای اثبات نظرات خود، به شکل ناگهانی به سمت خبرنگار رفت که این اقدام باعث شد خبرنگار خود را عقب بکشد.»

در ادامه این گزارش آمده «طلایی در این زمان با لحنی که نشانه اثبات سخنانش بود، پرسید؟ پس چرا خودت را کنار کشیدی؟ و افزود فرض اشتباه پاسخ اشتباه دارد.»

این اقدام نایب رئیس شورای شهر تهران و فرمانده سابق پلیس تهران بزرگ منجر به شکل‌گیری اعتراض‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

مرتضی طلایی در ادامه رفتار خشونت‌آمیز خود و در دفاع از اجرای طرح «تفکیک جنسیتی» در شهرداری تهران سخنان دیگری هم گفته که مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است:

● غیرت دینی اجازه نمی‌دهد که زنی وارد اتاقی شود که ۱۰۰ مرد به او تنه می‌زند و یا به یک دختر خانم در محل کار به هر قلم که می‌خواهند نگاه کنند.

● به خانومم گفتم من دارم می‌روم سر کار و آنجا سه خانوم که دو تا از آنان مطلقه هستند کار می‌کنند، شما راضی هستی؟ گفت: ‌قلم پایت را می‌شکنم.

● {خطاب به برخی خبرنگاران} شما نه شرع را قبول دارید و نه قانون. پس فمینیست‌ها را قبول دارید که هر حرفی که می‌خواهند می‌زنند.

● {خطاب به برخی خبرنگاران} شما باید در جهان‌بینی و اعتقادات خود تجدید نظر کنید چون اصلا این موضوع بعد اخلاقی و انسانی دارد.

● {خطاب به برخی خبرنگاران} نمی‌دانم از کدام رسانه هستید و ماموریتتان چیست؟ یعنی شما حاضرید برای سیاست رسانه از کرامت خودتان هم عبور کنید.

● {خطاب به برخی خبرنگاران} بگذارید یک مقدار این نانی که در می‌آورید را به درستی بخورید.

● ما می‌گوییم اقدام شهرداری اقدامی است در جهت حفظ حقوق بانوان و ارتقای ضریب امنیت، آرامش و رفاه بانوان.

● زمانی که در حوزه امنیت مردم فعالیت می‌کردم زنان خیابانی از ما تشکر می‌کردند و از آنان سوال کردم که چرا شما تشکر می‌کنید؟ گفتند ما دلمان نمی‌خواهد با این افراد حرف بزنیم و دلمان می‌خواهد با فرد یگری حرف بزنیم. شما باعث شدید که هر کسی برای ما ترمز نکند و بوق نزند.