سرنوشت یک دختر دانشجوی گرد در هاله ای از ابهام قرار دارد

ارسال کننده: 15تیرMarjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: افسانه بایزیدی، دختر دانشجوی بوکانی که ١٠ روز قبل بازداشت شده، تاکنون سرنوشت وی مبهم و این باعث نگرانی خانواده این دانشجوی کُرد شده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، افسانه بایزیدی ٢٨ ساله که روز پنج‌شنبه پنجم تیرماه از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی در شهر بوکان بازداشت شده، همچنان در بازداشت نهادهای امنیتی بسر می‌برد.

یکی از نزدیکان خانواده این دانشجو به آژانس کُردپا گفت: ماموران وزارت اطلاعات به پدر افسانه بایزیدی اعلام کردند، دختر شما به قرارگاه سپاه پاسداران در خارج از شهر بوکان واقع در جاده شاهین‌دژ انتقال یافته است.

سرنوشت افسانه بایزیدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد
این منبع افزود: هنگام مراجعه پدر افسانه به قرارگاه سپاه پاسدارن به وی گفته شده، دختر شما اینجا نیست و ما از بازداشت وی خبری نداریم.

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با “خواهران زینب” در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله فرزند ابوبکر، اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.