پیشنهاد طرح برای سبک زندگی اسلامی- ایرانی

ارسال کننده: 11تیر Marjan Tabebordbar

شهرزاد نیوز: دخالت در عرصه های فرهنگی اجتماعی و کوشش در اسلامی کردن تمامی نهادها از سیاست های رژیم از ابتدای سلطه اش بوده است. این بار نیز با کوشش در تدوین و اجرای این طرح و طرح هایی ازقبیل “عفاف و حجاب” ، طرح افزایش جمعیت و لایحه اخیر مجلس در مورد مجازات سقط جنین و غیره تلاش می کند که جامعه را با اعمال سیاست هایش مهار کند.
شهرزادنیوز: شورای انقلاب فرهنگی در جلسه ماهانه خود این بار به سراغ طرحی برای اسلامی سازی سبک زندگی در ایران پرداخت.

” کمیسیون تدوین برنامه جامع سبک زندگی اسلامی- ایرانی” در نشست بیست و چهارم خود مقرر کرد که تا اواخر شهریور طرح سبک زندگی اسلامی – ایرانی را تدوین کند. از نکات مورد بحث در این جلسه ضرورت مدل عملیاتی و تزریق مفهوم مدل اسلامی بود.

قرار است که از ابتدای مهرماه روند بحث و تصویب نهایی این طرح شروع شود تا در سال 1394 به مورد اجرا گذاشته شود.

دخالت در عرصه های فرهنگی اجتماعی و کوشش در اسلامی کردن تمامی نهادها از سیاست های رژیم از ابتدای سلطه اش بوده است. این بار نیز با کوشش در تدوین و اجرای این طرح و طرح هایی ازقبیل “عفاف و حجاب” که در سال 1384 به تصویب رسید، طرح افزایش جمعیت و لایحه اخیر مجلس در مورد مجازات سقط جنین و غیره تلاش می کند که جامعه را با اعمال سیاست هایش مهار کند.

جالب است که تنها به برخی از واکنش ها در قبال طرح های اخیر دقت کنیم تا درجه ی موفقیت این سیاست ها را دریابیم. به عنوان مثال فخرالسادات محتشمی‌پور می گوید: “با شلاق نمی‌توان مردم را مجبور به فرزندآوری کرد و امیدوارم هرچه زودتر مجلس طرح افزایش نرخ باروری را پس بگیرد از سوی دیگر لازم است زیرساخت‌های لازم برای فرزندآوری را فراهم کنیم. وما با مشکلاتی در زمینه‌هایی مانند تغذیه سالم، پوشاک و هوای پاک مواجه هستیم، علاوه بر آن فرزندان آینده شغلی روشنی ندارند، بنابراین در زمینه تهیه مقدمات فرزندآوری دچار مشکلاتی هستیم” و یا دکتر شهلا کاظم پور که جمعیت شناس هستند، در گفتگو با خبرنگار “شفقنا زندگی” در پاسخ به عواقب اجرای قوانین تهدیدآمیز افزایش جمعیت می گوید: قشر فقیر جامعه تنها قربانی تبعات قوانین نسجنیده مجلس در زمینه فرزندآوری هستند.

البته شایان ذکر است که با توجه به واکنش مردمی و تضادهای درونی رژیم اکثر این طرح ها و مصوبات مجلس به بهانه های مختلف از جمله کسری بودجه به مرحله اجرا نمی رسد.