یک روانشناس: علت اعتیاد دختران ناکامی است

ارسال کننده: خانم فرخنده بهادری26خرداد

شهرزادنیوز: یکی از عوامل بسیار مهم در اعتیاد و گرفتاری های روانی و آسیب های اجتماعی ناشی از ناکامی است که می تواند جنبه مالی، شغلی، تحصیلی، خانوادگی، معیشتی، عاطفی و جنسی داشته باشد.

دکتر مسعود غفاری، روان شناس، ضمن بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری ایسنا، گفته است که

خانواده، آموزش، جامعه، اقتصاد، رفاه جامعه، اشتغال، میزان امیدواری، استاندارد های زندگی، فاصله ی طبقاتی، سلامت روان و سیاست نقش موثری در ایجاد اعتیاد در جوانان دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که تعداد کمی از افراد جامعه توانایی برطرف کردن تمام نیازهای مالی خود را دارند و در صورت وجود فقر و کمبود در خانواده ها اگر نتوانند از راه های قانونی مشکلات خود را برطرف کنند، نیاز های خود را سرکوب می کنند که می تواند به جنون، اعتیاد، خودکشی، بزهکاری بیانجامد یا از راه های غیر اخلاقی، علمی، شرعی نیاز های خود را برطرف کنند.

این روانشناس در رابطه با تأثیر افسردگی در بروز اعتیاد گفت: افسردگی شایع ترین بیماری روانی است. زمانی که احساس باخت در فرد پدید می آید؛اگر افسردگی از حد متعادل آن فراتر رود، می تواند به اعتیاد و خودکشی منجر شود.

گفتنی است که طبق نظر سنجی “موسسه نظرسنجی گالوپ”، ایران، پس از عراق، غمگین ترین کشور جهان است.

به گزارش رسانه ها در 15 خرداد 1393 موسسه نظرسنجی گالوپ با بررسی احساسات مردم 138 کشور از خشم و استرس گرفته تا اندوه و رنج، این نتایج را منتشر کرده است.
عراق با 57 امتیار و پس از آن ایران و مصر به ترتیب با 53 و 50 امتیاز جز غمگین ترین کشورهای دنیا هستند.

و این در حالی ست که مبارزه مأموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با شادی جوانان همچنان ادامه دارد و اخبار مربوط به بازداشت جوانان به خاطر شرکت در پارتی و یا سفر دسته جمعی با اتوبوس، نیز خود نشان دهنده میزان بی اعتنایی مقامات جمهوری اسلامی به شادی جوانان، به ویژه زنان و دختران جوان است.