اعتراض 147 روزنامه نگار به بازداشت و وضعیت نامعلوم صبا آذر پیک

ارسال کننده: 21خرداد Marjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: بیش از دوهفته از بازداشت صبا آذر پیک، خبرنگار روزنامه اعتماد و هفته نامه تجارت فردا، می گذرد و با وجود وضعیت بد جسمانی، اطلاع چندانی از او نیست و از آن تاریخ تا کنون فقط یک بار بازجوی وی با خانواده او تماس گرفته و گفته که حال او خوب است.

در این رابطه 147 روزنامه نگار، با صدور بیانیه ای، ضمن انتقاد از بازداشت وی، خواهان مشخص شدن وضعیت این روزنامه نگار شدند.

در بیانیه ای که متن کامل آن در سایت کلمه منتشر شده، از جمله آمده است که بازداشت یک روزنامه نگار، به اتهام اشتغالش به فعالیت حرفه ای و رسالت خبررسانی و جستجوگری، برخلاف موازین اصل بیست و سوم قانون اساسی، نقض مواد ۱۱۲ و ۱۱۸ و ۱۲۷ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب و نیز در تناقض با مقررات حقوق بشری است که دولت قانونا به آنها متعهد است.

در بخش دیگری از بیانیه اعلام شده که بی خبری خانواده صبا و نیز افکار عمومی از وضعیت این روزنامه نگار، بی شک هم غیر قانونی و هم خطرناک است. به ویژه این که طبق اظهارات مادرش، وی از تماس تلفنی معمول یک متهم با خانواده اش نیز محروم است و هیچ نهاد امنیتی مسئولیت بازداشت وی را به عهده نگرفته است.