“بسیج زنان” خواستار لغو مجوز «زنان امروز» شد

ارسال کننده: 13خرداد Fatemeh Tabebordbar

تقاطع: “سازمان بسیج جامعه زنان” در نامه‌ای به علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی”، خواستار لغو مجوز نشریه‌ی تازه منتشرشده‌ی “زنان امروز” شد.

این گروه تندروی حامی حکومت ایران، در نامه‌‌ی خود که روز دوشنبه (۱۲ خرداد-۲ ژوئن) در “خبرگزاری بسیج” منتشر شده، از “زنان امروز” به عنوان نشریه‌ای «با سابقه کاملاً فمینستی رادیکال و سکولار» یاد کرده و گفته که “شهلا شرکت”، مدیرمسوول این نشریه، پس از لغو مجوز مجله‌ی “زنان” در سال ۱۳۸۶، بار دیگر «مهلتی برای تخریب خانواده و چارچوب نظام حقوقی زن در اسلام پیدا نموده است».

نویسندگان این نامه هم‌چنین ماه‌نامه‌ی “زنان” را «مصداق بارز کتاب ضلال» دانسته‌ و نوشته‌اند که این مجله، در سال‌های «اصلاحات»، به عنوان «مهم‌ترین خاست‌گاه ایجاد شبهات در حوزه‌ی زن و خانواده و زیر سوال بردن مبانی فقهی-حقوقی اسلام عزیز عمل می‌کرد».

پیش از این نیز رسانه‌های وابسته به حکومت از جمله روزنامه‌ی کیهان و صداو‌سیما با انتشار مطالبی نسبت به انتشار مجله‌ی “زنان امروز” واکنش نشان داده بودند.

“کیهان” روز شنبه (۱۰ خرداد) از شهلا شرکت به عنوان «همکار گروهک‌های ضد جمهوری اسلامی در حوزه فمنیسم» یاد کرد و از وزارت ارشاد خواست توضیح دهد که چرا «مجرمان سابقه‌دار و ماموریت‌دار، به جای مجازات، با تشویق و امتیازهای جدید مواجه می‌شوند».

در واکنش به این انتقاد، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت روحانی با ارسال جوابیه‌ای به این روزنامه، با بیان این‌که صدور مجوز برای “زنان امروز” تصمیم «هیات نظارت بر مطبوعات» متشکل از نمایندگان سه قوه و دستگاه‌های مختلف بوده خاطرنشان کرد که مطلب “کیهان”، «می‌تواند مصداق عناوین مجرمانه “نشر اکاذیب”، “تهمت” و “تشویش اذهان عمومی” باشد».

گفتنی است ماهنامه “زنان” بعد از نزدیک به ۱۶ سال انتشار در دی‌ماه ۱۳۸۶ با حکم «هیات نظارت بر مطبوعات» به دلایلی چون “تهدید علیه امنیت روانی جامعه”، “اخلال در حقوق عمومی” و “تضعیف نهادهای نظامی و انقلابی” لغو مجوز شد.

از سوی دیگر، مجوز انتشار “زنان امروز”، نزدیک به شش سال پس از درخواست مدیرمسوول آن در آذرماه سال گذشته صادر شد و نخستین شماره‌ی این نشریه، روز چهارشنبه گذشته (۷ خرداد-۲۸ می) بر روی دکه‌ی روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.