اوین؛ افزایش فشار بر زنان زندانی و محروم کردن آنان از ملاقات و تلفن

۲۴.مهر.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان

براساس  گزارشهای رسیده  محدودیتها و محرومیتها از تماس تلفنی و ملاقات حضوری در بند زنان زندان اوین همچنان ادامه دارد. مقامات زندان اوین برای افزایش فشار بر زندانیان، اقدام به بازرسیهای بدنی نامتعارف کرده‌اند. در روزهای اخیر، تعدادی از زندانیان بند زنان از ملاقاتهای حضوری و کابینی محروم شده اند. زندانی سیاسی مریم یحیوی از ۱۶ مرداد ماه تاکنون از برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم بوده است.

از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۳، پس از دو حرکت اعتراضی و تحصن در بند زنان زندان اوین در روزهای دوم و شانزدهم مرداد ۱۴۰۳، که در اعتراض به صدور حکم اعدام پخشان عزیزی و اعدام رضا رسایی انجام شده بود، ۱۷ تن از زندانیان سیاسی زن در زندان اوین به قطع تماس تلفنی و ملاقات حضوری به مدت یک تا سه ماه محکوم شدند.

۱۱سال زندان و تبعید برای ایوب غیبی‌پور در دیوان عالی کشور تایید شد

اسامی این زندانیان سیاسی عبارتند از: الهه فولادی، پخشان عزیزی، نرگس محمدی، زهرا صفایی، مریم اسداللهی، اعظم خضری جوادی، سارینا جهانی، محبوبه رضایی، ریحانه انصاری، سکینه پروانه، وریشه مرادی، گلرخ ایرایی، پریوش مسلمی، سمانه اصغری، حورا نیکبخت، مریم یحیوی و ساناز یکتا.

در میان این زندانیان، الهه فولادی بیشترین میزان محرومیت از تماس و ملاقات را دارد. او به سه ماه محرومیت از تماس و ملاقات حضوری از ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ محکوم شده است. پخشان عزیزی، ریحانه انصاری، نرگس محمدی، محبوبه رضایی و گلرخ ایرایی به دو ماه محرومیت و دیگر زنان زندانی سیاسی به یک ماه محرومیت محکوم شده‌اند.