عدم رسیدگی مناسب پزشکی به وضعیت زندانی سیاسی راحله راحمی پور

۱۴.مهر.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان

با وجود وضعیت نامناسب جسمی راحله راحمی‌پور، زندانی سیاسی ۷۱ ساله محبوس در زندان اوین، وی از دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی و اعزام به مراکز درمانی محروم است.

به گزارش فعالان حقوق بشر، راحله راحمی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده راحله راحمی‌پور گفت: «خانم راحمی‌پور به دلیل کهولت سن و ابتلا به بیماری‌های متعدد از جمله تومور مغزی و تالاسمی مینور توان جسمی خود را از دست داده و حتی برای راه رفتن نیز ناتوان است. چند روز پیش به دلیل مشکلات جسمی به بهداری منتقل شد اما در آنجا تنها فشار خون او را اندازه گرفتند و اکسیژن‌درمانی انجام دادند و سپس او را به بند بازگرداندند. وی نیازمند مراقبت‌های تخصصی پزشکی و انتقال به مراکز درمانی خارج از زندان است و توان تحمل حبس را ندارد.»

خانم راحمی پور در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ به همراه ژیلا کرم زاده مکوندی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. این شهروندان پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شدند. چندی بعد خانم راحمی پور موقتا از زندان آزاد شد.

در تاریخ ۲۷ خردادماه سال ۹۹ جلسه «دادگاه» رسیدگی به اتهامات وی در شعبه ۱۵ «دادگاه» انقلاب تهران برگزار شده بود.

خانم راحمی پور نهایتا توسط «دادگاه» مذکور به شش سال حبس محکوم شد. این زندانی سیاسی اواخر آبان ماه ۱۴۰۲، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.