اطلاعیه 474 کمیته جوان و دانشجو

ماده ٩ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هيچ کس را نبايد خودسرانه توقيف ، حبس يا تبعيد کرد.
ماده ١٠ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

دانشجوی زندانی “حمید بابایی” را آزاد کنید

Download

حکم ١٠ سال حبس حمید بابایی دانشجوی دکترای بلژیک در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسیده است.
حمید بابایی دانشجوی مقطع دکترا و بورسیه دولتی در دانشگاه لیژ بلژیک که برای دیدار خانواده خود در تاریخ ٥ مرداد ١٣٩٢ وارد تهران شده بود، پس از ورود به ایران در ۲۲ مرداد ماه به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به اتهام جاسوسی و همکاری با دولتهای متخاصم پس از انتقال به سلول انفرادی، که ۲۰ روز آنرا در بند ۲۴۰ و بقیه دوره انفرادی را در بند ۲۰۹ می گذراند، در تاریخ ۲۷ شهریور به بند ۳۵۰ اوین منتقل می شود.
حمید بابایی ٣٠ آذر ماه سال ٩٢ در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ٦ سال زندان تعزیری و ٤ سال زندان تعلیقی به اتهام جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم محکوم شد و سپس این حکم در دادگاه تجدید نظر، شعبه ٥٤ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی موحد به تایید رسید.
ما فعالین حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن این حکم بی اساس و ناعادلانه خواهان آزادی بی قید و شرط این دانشجوی ایرانی مقطع دکترای دانشگاه لیژ بلژیک و تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.
474
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو