مادر نفس حاجی‌‏شریف: ماموران جلوی بینی و دهان دخترم را گرفته بودند

۳۱.مرداد.۱۴۰۳ ایران وایر

مریم عباسی»، مادر «نفس حاجی‌‏شریف» دختر ۱۴ساله‌ای که به‌همراه دوستش توسط ماموران گشت ارشاد مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، می‌گوید: «ماموران جلوی دهان و بینی دخترم را گرفته و نفس او بند آمده بود. یکی از عابران خیابان داد می‌زند خانم تو را به خدا ولش کنید، او بچه است، مامور دستش را برداشته و نفس دخترم بیرون آمده است.»

خانم عباسی تاکید کرده: «نمی‌خواستم بچه من نسبت به آدم‌های دورو‌برش انقدر بی‌اعتماد شود. من چطور از این به‌بعد می‌توانم بگویم که حجابش را رعایت کند؟ با این حجم از خشمی که دارد؟»

مادر نفس حاجی‌شریف همچنین می‌گوید که چندروز پیش متوجه شده پرونده از دادسرای نظامی خارج و به بازرسی فاتب رفته است. او اعلام کرد: «مسوولان فراجا هم به من گفته‌اند که پیگیرند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.»

به نوشته روزنامه «هم‌میهن»، مادر نفس حاجی‌‏شریف درباره ترس و اضطراب دخترش بعد از روز حادثه و اتفاقاتی که آن روز برای دخترش افتاد، گفته است: «او مدام آن‌ روز را در ذهنش مرور می‌کند، وقتی آمدیم خانه، دیدم وضع بدنش چطور است. یکی از خانم‌ها روی زانوی نفس نشسته بود لبه جدول و این خیلی به بدنش آسیب زده بود.
یکی از شاهدان به من گفت که دیده یکی از ماموران، جلوی دهان و بینی دخترم را گرفته و نفس او بند آمده بود و بعد که او داد می‌زند خانم تو را به خدا ولش کنید، او بچه است، دستش را برداشته و نفس دخترم بیرون آمده. یکی از ماموران با زانو، روی گردن او نشسته بود که باعث شده بود کبود شود. همه بدنش کبود بود. دو، سه شب اول که اصلا نمی‌خوابید و فکر می‌کرد ماموران می‌آیند که او را با خود ببرند. همین الان که با شما حرف می‌زنم، دوربین پشت در آپارتمان را روشن کرده است.
صبح که از خواب بیدار می‌شود، دوربین را روشن می‌کند و فکر می‌کند ماموران آمده‌اند. ماموران به او گفته بودند، زندانی‌ات می‌کنیم و…، ترس در وجودش مانده است. گزارش پزشکی قانونی، مهر‌و‌موم بود و نتوانستیم ببینیم. آن عکس‌هایی که منتشر کردم، یک‌ ماه بعد از آن اتفاق بود. هنوز هم جای بعضی زخم‌ها روی صورت و گردنش هست.»

خانم عباسی ادامه داده: «من می‌خواهم این را از آن ماموران بپرسم که چطور دلشان آمد؟ من هنوز باورم نمی‌شود که چنین رفتاری با بچه بکنند؟ از مویش بکشند و ببرند؟ کی ما مردم اینقدر نسبت به هم بی‌رحم شدیم؟ من نمی‌خواستم بچه من نسبت به آدم‌های دور‌و‌برش انقدر بی‌اعتماد شود. من چطور از این به‌ بعد می‌توانم بگویم که حجابش را رعایت کند؟ با این حجم از خشمی که دارد؟»

براساس این گزارش، باوجود همه این اتفاقات، علیه نفس حاجی‌‏شریف، دختری که مورد ضرب و شتم ماموران گشت ارشاد قرار گرفت، پرونده‏‌ای در دادسرای اطفال با شکایت یکی از ماموران زن طرح نور تشکیل شده است. آن مامور دلیل شکایت را، «در رفتن یکی از انگشت‌‏های دست» خود اعلام کرده است.

روز سه‌شنبه ۱۶مرداد۱۴۰۳، سایت «انصاف نیوز» ویدیویی از یک دوربین‌ مدار بسته را منتشر کرده که بازداشت و ضرب‌و‌شتم یک دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ به دست ماموران حجاب جمهوری اسلامی را نشان می‌داد.

مریم عباسی، مادر این دختر به انصاف نیوز گفته بود که دخترش در ۱تیر۱۴۰۳ در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته است. پس از آن «محسن کرمی»، دادستان نظامی استان تهران گفت که کار شناسایی و معرفی ماموران حاضر در صحنه انجام شده و آن‌ها به نحو قانونی احضار شده‌اند.

با‌وجود اینکه او گفته بود گزارش و شکواییه‌ای به دادسرای نظامی تهران واصل شده و تحقیقات در دادسرای نظامی آغاز شده است، اما خانم عباسی، مادر نفس حاجی‌شریف می‌گوید که چندروز پیش متوجه شده که پرونده از دادسرای نظامی خارج و به بازرسی فاتب رفته است.

او می‌گوید مسوولان فراجا هم به من گفته‌اند که پیگیرند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.