سه روزنامه نگار و یک شهروند به دادگاه انقلاب آبادان احضار شدند

 ماندانا صادقی، آرش قلعه‌ گلاب و کوروش کرم‌ پور، سه روزنامه نگار و رضا محمدی، همسر خانم صادقی به دادگاه انقلاب آبادان احضار شدند.

خانم صادقی، روزنامه نگار ضمن انتشار این خبر نوشت که وی به همراه همسرش رضا محمدی و آرش قلعه‌ گلاب و کوروش کرم‌ پور، دو روزنامه نگار از بابت پرونده مربوط به پاییز سال ۱۴۰۱، روز چهارشنبه بیست و چهارم مردادماه، به دادگاه انقلاب آبادان احضار شده اند.

ماندانا صادقی، نویسنده و روزنامه نگار به همراه همسرش رضا محمدی، در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در آبادان بازداشت و به اهواز منتقل شدند. آنها چندی بعد با قرار تامین کیفری آزاد شدند.

آرش قلعه‌ گلاب در تاریخ پنجم خرداد ۱۴۰۱، در مقابل ساختمان متروپل در جریان سوگواری برای جان باختگان حادثه متروپل، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ شانزدهم خردادماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد.

اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۰، ماندانا صادقی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” و کوروش کرم پور از اتهامات “توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۴ دادگاه کیفری یک اهواز محاکمه و سپس از اتهام انتسابی تبرئه شده بودند.( هرانا  ۱۴۰۳/۰۵/۱۹)