مریم مهرابی به شش سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

مریم مهرابی، معلم ساکن اصفهان توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب این شهر به شش سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست محمدرضا توکلی صادر و امروز به خانم مهرابی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و از بابت اتهام اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس، همچنین از بابت مجازات‌های تکمیلی دو سال محرومیت از خدمت و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، خانم مهرابی از حق دسترسی به وکیل محروم است. همچنین بخش دیگری از این پرونده او از بابت اتهام نشر اکاذیب در دادگاه کیفری دو اصفهان در حال بررسی است.

این شهروند در تاریخ بیست و نهم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد. وی اخیرا در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی خود در سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذا زده بود.

خانم مهرابی پیشتر در اسفند ۱۴۰۱ نیز در حالیکه پیگیر پرونده برادرش محمود مهرابی بود، توسط نیروهای امنیتی در دادسرای شهرستان مبارکه بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شد. این شهروند سه روز بعد با تامین قرار از این زندان آزاد شد. وی در شهریور سال گذشته توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر مبارکه به هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شده بود که این حکم به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

مریم مهرابی، معلم و شهروند ساکن اصفهان است. او خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی است؛ آقای مهرابی در اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد، درخواست فرجام‌خواهی در خردادماه امسال در دیوان عالی کشور به ثبت رسید.(هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۱۴)