تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت رعنا کورکور در زندان اوین

رعنا کورکور، خواهر عباس (مجاهد) کورکور، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری محکوم به اعدام، علیرغم گذشت بیست و هفت روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، خانم کورکور بیست و هفت روز است که به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد. این متهم سیاسی در دادسرای پاکدشت با گشایش دو پرونده مجزا مواجه شده است. همچنین با وجود تعیین و صدور قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت رعنا کورکور، عدم توانایی مالی خانواده او برای تامین این مبلغ منجر به تداوم بازداشت او شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “اتهامات بخشی از پرونده خانم کورکور تبلیغ علیه نظام و ارتباط با گروه های مخالف نظام عنوان شده است که در دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.”

لازم به ذکر است، بخش دیگر پرونده این متهم سیاسی با توجه به مصاحبه پیام درفشان، وکیل مدافع او با امتداد، در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این وکیل دادگستری اعلام کرده بود که “در محل سکونت مشترک ایشان مجموعه گسترده اقلام مجرمانه یافت شده که گرچه متعلق به ایشان نبوده اما از جهت نگرانی برای وضعیت تنها ماندن کودکان خردسالش اعلام میدارد به خودش تعلق دارد و اصطلاحاً بر گردن می گیرد و شخص مسئول امر نیز ساکت شده و از موقعیت سوء استفاده می نماید.”

رعنا کورکور در تاریخ چهاردهم تیرماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در پاکدشت بازداشت شد. وی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

عباس (مجاهد) کورکور، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که در زندان شیبان اهواز محبوس است، اواخر سال گذشته حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.( هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۹)