مطهره گونه‌ای٬ دانشجوی اخراجی: در اعتراض تحصن و امساک از غذا می‌کنم

مطهره گونه‌ای٬ دانشجوی اخراجی: در اعتراض تحصن و امساک از غذا می‌کنم

«مطهره گونه‌ای»، فعال دانشجویی، اعلام کرد که در اعتراض به اخراج از دانشگاه دست به تحصن و امساک از غذا خواهد زد.

این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق در حساب کاربری‌ خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «همراه با آغاز ترم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۷ شهریور، یقینا دست به تحصن و امساک از غذا مقابل دانشکده دندانپزشکی تهران خواهم زد. این یک فراخوان و اعلان دادخواهی برای دو سال عمر تباه شده‌ من است که توسط نهادهای امنیتی به سخره و بازی گرفته شده‌ام.»

مطهره گونه‌ای، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، در پی انتشار بیانیه‌ای صریح در رابطه با قتل حکومتی «مهسا (ژینا) امنیتی» در بازداشت گشت ارشاد، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

او ماه‌ها پس از آزادی از ورود به دانشکده ممنوع بود. در اردیبهشت۱۴۰۲ به‌دلیل برگزاری مراسمی که از سوی مسوولین دانشگاه «افطاری سیاسی» با هدف تجمع غیرقانونی خوانده می‌شد، مجددا ممنوع‌الورود شد و به کمیته‌ انضباطی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران معرفی شد.

خانم گونه‌ای در اردیبهشت۱۴۰۲ و در‌حالی‌که دانشجو ترم آخر دکترای دندان‌پزشکی بود، بنا بر حکم بدوی شورای انضباطی دانشگاه به‌اتهام «ایجاد بلوا و آشوب در دانشکده»، به اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در دانشگاه‌ها به مدت پنج‌ سال محکوم شد. تیر همان سال، اخراج او در شورای تجدید‌نظر کمیته انضباطی و سپس در وزارت بهداشت به تغییر محل تحصیل و تبعید به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تبدیل شد.

 این فعال دانشجویی در اردیبهشت۱۴۰۳ یک بار دیگر بازداشت و با وثیقه یک میلیارد دویست میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

او اکنون خبر داده است که «امروز،آب پاکی را روی دستم ریختند که هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد که به دانشگاه برگردم.»

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» و ماه‌های پس از آن، تعداد زیادی از دانشجویان اخراج، تعلیق و یا تبعید شدند.( ایران وایر ۹ مرداد ۱۴۰۳)