واکنش به جانباختن رئیسی؛ احضار و بازجویی سه عضو خانواده شیبانی زاوه در مشهد

نرگس شخص امام پور، شقایق شیبانی زاوه و شهرزاد شیبانی زاوه شهروندان ساکن مشهد توسط حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی این شهر احضار و پس از ساعاتی بازجویی از این نهاد امنیتی آزاد شدند. احضار این شهروندان که از اعضای خانواده امیر شیبانی زاوه زندانی سیاسی هستند در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد که نرگس شخص امام پور مادر به همراه شقایق شیبانی زاوه و شهرزاد شیبانی زاوه دو خواهر امیر شیبانی زاوه زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مشهد احضار و روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳، پس از حضور در این نهاد امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها پس از ساعاتی بازجویی با تعهد کتبی آزاد شدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، نرگس شخص امام پور، مادر امیر شیبانی زاوه در مهرماه سال گذشته توسط شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. چندی بعد پرونده مذکور با گرفتن تعهد از خانم شخص امام پور مختومه اعلام شد.

امیر شیبانی زاوه در فروردین ماه سال جاری پس از مراجعه به شعبه بیست و یک اجرای احکام دادسرای ناحیه ده مشهد بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

لازم به ذکر است، بعد از ظهر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت، هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه چند تن از همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در جنگل دیزمار در محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا، دچار حادثه شد. صبح روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه پس از پیدا شدن محل وقوع سانحه و یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، خبر درگذشت او و همراهانش توسط رسانه های رسمی اعلام شد.
( هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ )