بیش از 90 درصد زنان معتاد بی خانمان هستند

٢٦ اردیبهشت ١٣٩٢
1Addicted
شهرزادنیوز:آمار زنان معتاد کشور 130 هزار نفر اعلام شده که بیش از 90 درصد آنان بدون خانمان هستند؛ جمعیت کلی این زنان 9.5 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند.

فرید براتی‌سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، در رابطه با زنان معتاد به ایلنا گفت که از این 130 هزار نفر در سال گذشته 3 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند که این رقم امسال به 37 هزار نفر رسیده است.

به گفته وی بیش از 60 درصد زنان معتاد تحت پوشش بهزیستی نیستند. 33 درصد از زنان معتاد در کشور از سازمان بهزیستی خدمات دریافت کرده‌اند، که این تعداد مطلوب نیست و باید شرایط بهتری را برای پوشش این افراد فراهم کرد.

این مقام بهزیستی در رابطه با علت عدم پوشش بیشتر زنان توسط بهزیستی اظهار داشت: با توجه به آیین نامه مصوب سال 91، سازمان بهزیستی نمی‌تواند مرکز بستری تاسیس کند و این موضوع به وزارت بهداشت واگذار شده است، به همین خاطر نتوانسته ایم جمعیت بیشتری از زنان معتاد را تحت پوشش قرار دهیم.

شایان ذکر است که معمولا رقم معتادان بیش از ارقام اعلام شده است و شرم اجتماعی و نگاه نادرست جامعه به معتادان موجب پنهانکاری بسیاری از آنان می شود.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8599