ادامه اعتصاب غذا در اوین؛ سپیده قلیان خواستار انتقال به زندان دزفول است

 سپیده قلیان، زندانی سیاسی محبوس در اوین- برگرفته از اینستاگرام (آرشیو)

برادر سپیده قلیان، زندانی سیاسی محبوس در اوین، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، درباره سلامتی خواهرش ابراز نگرانی کرد.

مهدی قلیان در یادداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روز جمعه ۱۷ فروردین، با اشاره به سومین روز اعتصاب غذای این زندانی سیاسی نوشت: «سپیده مشکل گوارشی داره.»

این عضو خانواده زندانیان سیاسی با مروری بر مخاطرات سفرهای خانواده‌ در طول ۶ سال گذشته برای ملاقات با خواهر زندانی‌اش نوشت:‌ «۶ سال گذشت و هیچ راهی نتونست ما رو مجاب کنه به ندیدن سپیده. همونطور که هیچ سختی ای نتونست سپیده را مجاب کنه جلوی تبعید سرخم کنه.»

در پی «تبعید» اخیر سعید مدنی، جامعه‌شناس و فعال مدنی، از زندان اوین به زندان دماوند، سپیده قلیان از روز ۱۵ فروردین در اعتراض به «تبعید» زندانیان دست به اعتصاب غذای «نامحدود» زده است.

این فعال مدنی خوزستانی که در حال حاضر در زندان اوین تهران در «تبعید» به سر می‌برد، خواستار «انتقال به زندان محل سکونت خود»، شهر دزفول شده است.

مهدی قلیان در بخشی از یادداشت خود از امیرنصر آزادانی، بازیکن پیشین فوتبال و معترض زندانی، هم یاد کرده و نوشته است: «همونطور که سپیده خواهرمه، امیر برادرمه این رسم ایل بختیاریه. خویشاوندان مارا رها کنید.»

حساب کاربری امیر نصر آزادانی در شبکه اجتماعی «ایکس»، روز پنجشنبه ۱۶ فروردین، از اعتصاب غذای او در اعتراض به انتقالش به سلول انفرادی خبر داده بود. مسئولان جمهوری اسلامی با تبعید زندانیان سیاسی و ایجاد مشکل برای ملاقات حضوری خانواده‌های آنها تاکنون بارها جان اعضای خانواده‌های زندانیان را به خطر انداخته و در مواردی موجبات جان‌باختن آنها را فراهم کرده‌اند. از جمله، در سال ۱۳۹۲ مادر و همسر پیمان (امیررضا) عارفی، زندانی سیاسی تبعید ‌شده به زندان مسجد سلیمان، هنگامی که از ملاقات او به سمت تهران بازمی‌گشتند، در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.( صدای آمریکا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳)