زنان و دختران طعمه مرد تبهکار براي دستبرد به طلافروشي ها

ارسال کننده: خانم سپیده مقدم 1اردیبهشت

حوادث: مرد تبهکار که پس از آشنايي با دختران و زنان جوان با فريب آنها، از طعمه هاي خود براي سرقت در طلافروشي ها استفاده مي کرد دستگير شد. در اسفند ماه سال گذشته صاحب يکي از طلافروشي‌هاي خيابان 15 خرداد در تماس با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر از سرقت 5 عدد سکه تمام بهار آزادي توسط يک زن و شوهر جوان داد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که خانم جواني توسط صاحب مغازه طلافروشي و همکارانش به عنوان همسر سارق متواري دستگير و اين در حاليست که اين خانم مدعي بود که فرد متواري هيچ نسبت خانوادگي با او نداشته است.

با انتقال زن جوان به کلانتري، وي در اظهارات خود به مأموران گفت : فردي به نام رضا – که از محل طلافروشي متواري شد – قصد تهيه يک وام براي مرا داشت ؛ در بين رفتن به مسير محل دريافت وام، اين شخص مدعي خريد تعدادي سکه طلا شد و از من درخواست کرد تا براي خريد سکه و بهمراه وي به طلافروشي مراجعه کنم ؛ در داخل مغازه، ايشان پس از گرفتن سکه‌ها و به بهانه ديدن طلاهاي پشت ويترين مغازه (به همراه سکه‌ها و در حاليکه من در داخل طلافروشي حضور داشتم ) از مغازه خارج و ناپديد شد.

صاحب مغازه طلافروشي نيز در اظهارات به مأموران گفت: فردي که اقدام به سرقت سکه‌ها کرد، در زمان حضور در داخل طلافروشي اين خانم را همسرش معرفي و ايشان نيز هيچ اعتراضي به اين مطلب نکرد ؛ همين موضوع باعث شد تا من نيز به آنها اعتماد کرده و تعداد 5 سکه طلا را تحويل آنها دهم.

دستگيري متهم سابقه‌دار

مأمورين تيم تجسس ويژه کلانتري با توجه به اين شيوه و شگرد سرقت و بررسي دوربين‌هاي مداربسته طلافروشي موفق به شناسايي يکي از مجرمين سابقه دار در زمينه سرقت شدند که بارها به همين شيوه و شگرد اقدام به سرقت از طلافروشي کرده بود؛ با شناسايي اين متهم به نام محمدرضا . خ ( 38 ساله ) و شناسايي مخفيگاه وي در خيابان پيروزي – خيابان پرستار، وي توسط مأمورين تيم تجسس ويژه کلانتري 113 بازار دستگير و با تشکيل پرونده مقدماتي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

ابا انتقال متهم به پايگاه هفتم آگاهي و بررسي سوابق، وي به عنوان يکي از مجرمين سابقه‌دار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ و با بيش از هفت فقره سرقت – بدين شيوه و شگرد – مورد شناسايي قرار گرفت ؛ لذا هماهنگي‌هاي لازم انجام و متهم با توجه به تعدد سوابق خود در پايگاه يکم آگاهي و جهت ادامه تحقيقات در اختيار کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسي سوابق متهم حکايت از آن داشت که «محمدرضا . خ» پس از آخرين دستگيري، با تأمين قرار وثيقه 200 ميليون توماني، در بهمن ماه سال گذشته از زندان آزاد و مجددا سرقت‌هاي خود از طريق طرح آشنايي با دختران و زنان جوان جهت استفاده از آنها در سرقت‌ها را آغاز کرده است.

سرهنگ کارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت‌هاي مشابه و به جهت شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي که در همين مدت چند ماهه از زمان آزادي متهم، توسط متهم مورد سرقت، فريب و يا کلاهبرداري قرار گرفته اند دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس محترم شعبه نهم دادسراي ناحيه يک تهران صادر شده ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگان دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان نياوران – سه راه ياسر مراجعه کنند.