لیلا نقدی‌ پری به جزای نقدی و منع خروج از کشور محکوم شد

لیلا نقدی‌ پری، عضو هیئت مدیره انجمن طراحان سینمای ایران توسط دادگاه کیفری دو تهران به پرداخت جزای نقدی، ابطال گذرنامه و هجده ماه منع خروج از کشور محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ سوم بهمن ماه توسط دادگاه کیفری دو تهران صادر و به خانم نقدی پری ابلاغ شده، وی به دلیل “ظاهر شدن در معابر و انظار عمومی بدون داشتن حجاب شرعی” به پرداخت جزای نقدی، ابطال گذرنامه و هجده ماه منع خروج از کشور محکوم شده است.

قاضی صادر کننده حکم، برای صدور رای مذکور به عکس های منتشر شده از خانم نقدی پری در فضای مجازی که در مراسم تشییع جنازه داریوش مهرجویی بدون رعایت حجاب اجباری حاضر شده بود، استناد کرده است.

وی روز یکشنبه بیست و ششم شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و اواخر همان ماه از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد. در تاریخ دهم مهرماه سال جاری، لیلا نقدی‌ پری با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

لیلا نقدی‌ پری، طراح صحنه سینما و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان سینمای ایران است. وی سال گذشته نیز به دلیل انتشار ویدیویی در حمایت از اعتراضات سراسری با برخوردهای قضایی مواجه شد. او هنگام خروج از کشور برای حضور در یک کارگاه سینمایی در فرودگاه خمینی ساعاتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. پاسپورت خانم نقدی‌ پری نیز ضبط و امکان خروج از کشور به مدت یک سال از وی سلب شد.( هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۰۷)