یک تشکل کارگری: شریفه محمدی «با بلاتکلیفی» در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود

شریفه محمدی، فعال کارگری در رشت. آرشیو

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران خبر داد که شریفه محمدی، فعال کارگری اهل شهر رشت، همچنان «با بلاتکلیفی در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.»

خانم محمدی نزدیک به ۴۰ روز قبل به دست ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، به گفته سیروس فتاحی، همسر شریفه محمدی، این فعال کارگری طی ابن مدت در روز سه‌شنبه ۱۹ دی، تماس بسیار کوتاهی با فرزندش داشته است.

این تشکل کارگری پیشتر خبر داده بود که او ممنوع الملاقات و ممنوع تلفن بوده و تحت فشار بازجویی های مداوم قرار دارد.

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران نوشت که خانم محمدی «با هدف اعمال فشار روانی بیشتر»، روز نهم دی از زندان لاکان رشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد و همچنان در این زندان به سر می‌برد.

در سالیان اخیر، برخوردهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با فعالان کارگری، معلمان و بازنشستگان شدت گرفته است.

در این ارتباط، انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران(آداپ) روز سه‌شنبه ۱۹ دی، خبر داد که علی حاجی، معلم آذربایجانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان آذربایجان شرقی در جلفا، به ۶ ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

بر اساس این گزارش، او پس از آن به انفصال از خدمت محکوم شد که در ماه‌های گذشته در اینستاگرام از معلمان و دانش آموزان زندانی و نیز تظاهرات در ایران در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد حمایت کرده بود.

آقای حاجی پیش از این در ۱۲ اردیبهشت و ۲۲ آبان ۱۴۰۱ به اداره اطلاعات احضار و بازجویی شده بود.

برخوردها با کارگران، معلمان و بازنشستگان انتقادهای گسترده تشکل‌های کارگری و صنفی در جهان را به همراه داشته است.(صدای آمریکا ۲۲ دی ۱۴۰۲)