نرگس محمدی به دادگاه احضار شد

خبرگزاری هرانا

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین با دریافت ابلاغیه ای به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس محمدی به دادگاه احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و در تاریخ نوزدهم آذرماه به خانم محمدی ابلاغ شده است، وی باید ساعت ده صبح روز سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲، جهت دفاع از بابت اتهامات انتسابی در مرجع قضایی مذکور حاضر شود.
صفحه منتسب به خانم محمدی در اینستاگرام در این رابطه اعلام کرد: “همزمان طی ابلاغیه ای از سوی دادسرای امنیت ناحیه ۳۳، اعلام شده که با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی خواسته شده تا اجرای حکم محکومیت در خارج از شهر تهران صورت پذیرد. این درخواست از سوی وزارت اطلاعات و به امضای علی قناعت کار ماوردیانی سرپرست دادسرا میباشد.”

در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه سال جاری، نرگس محمدی جهت انجام معاینات از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. او یک روز پیش از این رویداد، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود.

او همچنین در تاریخ هفدهم آبان ماه جهت انجام معاینات از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد که در سی تی انژیو و سی تی اسکن های اخذ شده از وی، گرفتگی دو رگ قلب، جمع شدن مایع دور قلب و التهاب شدید مری این زندانی محرز شد.

خانم محمدی در مهر سال ۹۹، پس از تحمل حدود پنج سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد.

وی پس از مدتی در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

او در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت های تکمیلی محکوم شد.

همچنین وی در مرداد امسال در خصوص پرونده ای دیگر که در طول دوران حبس علیه وی گشوده شده است، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.