سه تن از اعضای خانواده مهسا امینی ممنوع الخروج شدند

خبرگزاری هرانا

امجد امینی، مژگان افتخاری و اشکان امینی، پدر، مادر و برادر مهسا (ژینا) امینی ممنوع الخروج شده و پاسپورت های آنها ضبط شد. این شهروندان قصد داشتند امروز شنبه هجدهم آذر، برای شرکت در مراسم اهدای جایزه آزادی تفکر و عقیده ساخاروف که پیشتر به مهسا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران اهدا شده بود، عازم فرانسه شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه تن از اعضای خانواده مهسا (ژینا) امینی ممنوع الخروج شدند.

بامداد امروز شنبه هجدهم آذر ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی در فرودگاه “امام خمینی” تهران به امجد امینی، مژگان افتخاری و اشکان امینی، پدر، مادر و برادر مهسا امینی اعلام کردند که آنها ممنوع الخروج هستند. همچنین گذرنامه های این شهروندان ضبط شد.
نهایتا نیروهای امنیتی به صالح نیکبخت، وکیل پایه یک دادگستری که وکالت پرونده مهسا امینی را به عهده داشت، اجازه خروج از کشور دادند.

خانواده مهسا امینی با دعوت رسمی پارلمان اروپا قصد داشتند روز جاری جهت شرکت در مراسم اهدای جایزه آزادی تفکر و عقیده ساخاروف به فرانسه سفر کنند.

این جایزه پیشتر به مهسا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران اهدا شده بود.

امجد امینی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

لازم به یادآوری است، مهسا (ژینا) امینی در تاریخ بیست و دوم شهریور ۱۴۰۱ به بهانه عدم رعایت «صحیح» حجاب بازداشت شد. او که چند ساعت در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی بود، در وضعیت کما به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد درگذشت. این رویداد به ماه ها اعتراضات گسترده در سراسر کشور منتهی شد.