تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت دنیا حسینی در زندان اوین

هرانا

دنیا حسینی (آزاد)، شهروند ساکن تهران، علیرغم گذشت شصت و هفت روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دنیا حسینی (آزاد)، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت به سر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “خانم حسینی از بیماری زنان و تنفسی رنج میبرد. وی اخیرا از انفرادی زندان اوین به بند زنان منتقل شده است. همچنین او از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل محروم مانده است.”
به گفته این منبع مطلع، “پرونده این شهروند به دادگاه ارسال شده اما هنوز ثبت نشده است. علاوه بر این، مسئولین مربوطه به خانواده وی اعلام کردند تا زمانی که کیفرخواست پرونده صادر نشود، اجازه گرفتن وکیل انتخابی ندارد.”

دنیا حسینی در تاریخ بیست و یکم مردادماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

وی توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین از بابت اتهام “تبلیغ به نفع گروه‌ ها و سازمان‌ های مخالف نظام” تفهیم اتهام شده است.

دنیا حسینی با نام مستعار “دنیا آزاد”، متولد ۲۸ بهمن ۱۳۶۷ و ساکن تهران پیشتر نیز به واسطه فعالیتهای خود در آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و چندی بعد از زندان اوین آزاد شده بود.