گزارشی از آخرین وضعیت زهره سرو در زندان اوین

خبرگزاری هرانا

زهره سرو، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. اخیرا این زندانی با گشایش پرونده ای جدید در دادسرای اوین مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهره سرو دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی به هرانا گفت: “اخیرا برای خانم سرو، به دلیل امضای یک بیانیه که اردیبهشت ماه امسال منتشر شده بود، پرونده ای از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین تشکیل شده و به تازگی تفهیم اتهام شده است.”
این منبع مطلع افزود: “با آزادی مشروط خانم سرو علیرغم تحمل یک سوم از دوران محکومیت، مخالفت شده است. همچنین او تنها با یک نفر میتواند تماس تلفنی برقرار کند و دیگر شماره های نزدیکان او، از کارت تلفن وی حذف شده است. این زندانی سیاسی که از مشکلات متعدد جسمی از جمله وجود کیست سینه و مشکلات زانو رنج میبرد، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.”

مورخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، زهره سرو، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد.

خانم سرو اوایل مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک منتقل شد. وی اواسط آبان ماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین انتقال داده شد.

او در نهایت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۶ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

زهره سرو، فرزند غیضان، متولد ۱۳۶۵ است. خانم سرو پیش از دستگیری با عنوان “ماه فر” در فضای مجازی فعالیت داشت.