تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مرضیه فارسی و فروغ تقی پور

صدای بازداشت شدگان

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مرضیه فارسی و فروغ تقی پور

علیرغم گذشت بیست‌ویک روز از زمان دستگیری مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، این زندانیان سیاسی سابق، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر میبرند.

به گزارش فعالان حقوق بشر، مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، زندانیان سیاسی سابق، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان گفت: «علیرغم گذشت بیست‌ویک روز از زمان بازداشت، آنان تنها دو تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشتنه اند. علاوه بر این، خانم فارسی را یکبار جهت بازجویی از بند خارج کردند.»

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه مرضیه فارسی و فروغ تقی پور اطلاعی حاصل نشده است.

لازم یه یادآوری است که روز دوشنبه سی ام مردادماه سال جاری، خانم فارسی و خانم تقی پور توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی در تهران بازداشت شده بودند. این شهروندان چندی بعد طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر دادند.

همچنین لازم به ذکر است که خانم فارسی از بیماری سرطان رنج میبرد و نیاز مبرم به استفاده از داروهایش را دارد. این امر به نگرانی های خانواده فارسی در خصوص سرنوشت وی دامن زده است.

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی، دو زندانی سیاسی سابق ساکن در تهران، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته اند.