وخامت حال معصومه یاوری در زندان دولت آباد اصفهان

حقوق بشر ایران

وخامت حال معصومه یاوری در زندان دولت آباد اصفهان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲، معصومه یاوری زندانی سیاسی سابق که پیش از این در زندان اوین به دیسک شدید کمر مبتلا شده بود، به دلیل بازجویی های طولانی در زندان دولت آباد اصفهان، دچار آسیب شدید کمر شده و دو دیسک کمرش بیرون زده است. به گزارش منبع مطلع، خانم یاوری در زندان به دیسک کمر مبتلا شده و هم اکنون در زندان از کمر درد شدید رنج می برد. بازجویی های طولانی باعث بیرون زدن دو دیسک کمر او شده است.

معصومه یاوری همچنین از بیماریهایی همچون بیماری قلبی، انسداد عروق و کم کاری شدید تیرویید رنج میبرد. مأمورین زندان حتی داروهای وی را هم تحویل نگرفته اند و به این ترتیب وضعیت وی برای رسیدگی های پزشکی و درمانی اورژانس است و باید هر چه سریعتر اقدامات غیرانسانی علیه او متوقف شده و مورد رسیدگی فوری قرار بگیرد.

خانم یاوری در روز ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در گلپایگان بازداشت و پس از تفتیش منزل به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شد.
به گزارش منبع موثق، او به تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

معصومه یاوری، متولد ۱۳۵۷، خانه دار و مادر دو فرزند است.
او پیش از این در سال ۸۸ مدت سه سال در زندان های اوین، گوهردشت و قرچک ورامین به دلیل شرکت در تظاهرات ۸۸، ارتباط با مجاهدین در زندان بوده است. وی در ابتدا توسط دادگاه به محاربه متهم شد. اما پس از چندی تبرئه و به ۷ سال زندان محکوم شد. او پس از سه سال از زندان آزاد شد