نازیلا معروفیان با قرار تامین از زندان اوین آزاد شد

هرانا

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه هجدهم شهریورماه ۱۴۰۲، نازیلا معروفیان از زندان اوین آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع آزادی خانم معروفیان از زندان اوین با معرفی کفیل و بطور موقت صورت گرفته است.
این روزنامه‌ نگار اخیرا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

خانم معروفیان که اخیرا پس از دو روز بازداشت بطور موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه مجددا توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود بازداشت و به دادسرای ارشاد تهران منتقل شد.

او همچنین در تاریخ هفدهم تیرماه سال جاری نیز پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. خانم معروفیان چندی بعد توسط شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام و نهایتا در تاریخ شنبه بیست و یکم مردادماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

در تاریخ پانزدهم مردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازیلا معروفیان در خصوص پرونده پیشین خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. او نهایتا از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی” به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

نازیلا معروفیان، روزنامه نگار، شهروند اهل سقز و ساکن در تهران، تجربه اشتغال در رسانه هایی همچون دیده‌ بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد. وی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.