آزاده چاوشیان، از فعالان حقوق زنان در رشت بازداشت شد

هه‌نگاو

گیلان؛ آزاده چاوشیان، از فعالان حقوق زنان در رشت بازداشت شد

آزاده چاوشیان، از فعالان حوزه زنان اهل رشت، توسط نیروهای حکومتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. او سیزدهمین شهروند بازداشت ‌شده گیلک در گیلان طی دو روز اخیر است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، قبل از ظهر روز چهارشنبه ٢۵ مرداد ۱۴۰۲ (١٦ آگوست ۲۰۲۳)، آزاده چاوشیان، فعال حوزه حقوق زنان و مدرس موسیقی توسط نیروهای حکومی در شهر رشت بازداشت شده است.

از اتهامات مطروحه علیه آزاده چاوشیان، همچنین شرایط و مکان نگهداری وی پس از بازداشت، تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

هه‌نگاو پیشتر از بازداشت دست‌کم ٩ فعال حوزه حقوق زنان در شهرهای مختلف گیلان خبر داده و هویت آن‌ها را متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، یاسمین حشدری، جلوه جواهری، گین رضایی، زهرا دادرس و زهره دادرس، واحده خوش‌سیرت و شیواه شاه‌سیا اعلام کرد.

همچنین شامگاه چهارشنبه نیز، یک زوج ساکن رشت به نام‌های سارا جهانی، داروساز و هومن طاهری، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند و در ادامه نیز، روزی جاری پنجشنبه ٢۶ مرداد ماه، مهسا بصیر توانا، خواهر ‎مهران بصیر توانا، جوانی کشته‌شده اهل فومن بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

پیگیری‌ خانواده‌های سیزده شهروند بازداشت‌شده گیلک تا این لحظه نتیجه‌ای در پی نداشته و اطلاعی از وضعیت و شرایط بازداشت و همچنین اتهامات انتسابی علیه‌ آن‌ها در دست نیست.