حضور دختران اسکیت‌باز بدون حجاب اجباری در خیابان‌های تهران

ایران‌وایر

حضور دختران اسکیت‌باز بدون حجاب اجباری در خیابان‌های تهران

روز جمعه ۲۰ مرداد، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حضور پر هیجان دختران و پسران اسکیت‌باز در خیابان‌های تهران را به تصویر می‌کشد.

در این ویدیو شمار زیادی از دختران تهرانی دیده می‌شوند که بدون حجاب اجباری و پوشش مدنظر حکومت در خیابان حاضر شده‌اند.

در شرح این ویدیو که با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده آمده است: «ما شادی به جامعه تزریق می کنیم آقای رئیس.»

در بخشی از این ویدیو حضور افرادی نیز دیده می شود که به نظر از ماموران حکومتی جمهوری اسلامی هستند اما دختران و پسران تهرانی بدون واهمه از حضور آن‌ها به اسکیت‌بازی خود ادامه می‌دهند.

حضور گسترده دختران تهرانی بدون حجاب اجباری در خیابان‌ها در شرایطی صورت گرفته که حکومت ایران فشارها برای تحمیل پوشش مدنظر خود را شدت بخشیده و اخبار پلمب کسب و کارها به بهانه ارائه خدمات به زنان «بی حجاب» به تناوب از رسانه‌ها منتشر می شود.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز ۱۰ مرداد ماه از تشکیل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده قضایی با موضوع «کشف حجاب» در چهار ماه اول سال خبر داده و گفته بود که از مجموع پرونده‌های حجاب ۸۲۵ فقره منجر به محکومیت شده است.

با این وجود، ابعاد نافرمانی مدنی زنان و دختران ایرانی در مقابل سیاست سلطه‌گرانه حجاب اجباری هر روز گسترده تر شده و روزانه ویدیوها و تصاویر متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که در آن زنان ایران با برداشتن حجاب، مخالفت خود را با پوشش اجباری نشان می‌دهند